Friday, May 18, 2018


Portugali rallit juhivad peale dramaatilist reedet Neuville – Gilsoul. Torn – Sikk JWRC arvestuse kolmandad



Pärast neljapäeva õhtul sõidetud lühikest publikukatset, jätkus Portugali MM-ralli reedel kaheksa kiiruskatsega. Võistluspäeva alustasid liidrina Ott Tänak – Martin Järveoja (Toyota Yaris WRC), kes peale 3,36 sõidetud katsekilomeetrid edestasid 0,4 sekundiga M-Sport Ford World Rally Team võistluspaare Teemu Suninen – Mikko Markkula (Ford Fiesta WRC) ja Sébastien Ogier – Julien Ingrassia (Ford Fiesta WRC). 

SS2 Viana do Castelo 1 - 26.73 km

Reedet alustati 26,73 km pikkuse Viana do Castelo esimese läbimisega ning kahjuks sai see katse kohe saatuslikuks võistluspaarile nr.8 Tänak – Järveoja. Kui katse esimeses splitis, mis oli 4,67 km peal jõudsid eestlased MM-punktiarvestuse esikolmikust kõige parema vaheajaga, siis kilomeeter hiljem pidid eestlased auto kahjuks rajaäärde parkima. Seda tänu Thierry Neuville – Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 Coupe WRC) kurvi lõikamise tagajärjel teele tulnud suurte kivide, millest üle sõites sai eestlaste Yaris WRC jahutussüsteem kõva löögi ning võistlus tuli üle kuumenenud mootori tõttu katkestada. Kahjuks oli eestlaste auto mootor ülekuumenemise tõttu nii palju kannatada saanud, et rohkem nad rajale võistlusnädalavahetuse jooksul ei tulegi.



„Mingil põhjusel oli mingi hulk kive tee peale sattunud. Lõpuks tegid need meie autole piisavalt palju haiget. Pidime seisma jääma ja katkestama. Ilmselgelt väga suur tagasilöök meie jaoks kogu meistrivõistluste arvestuses. Tulime siia rallile väga hästi ettevalmistatuna ja olime tugevad. Oleksime tahtnud siin samamoodi esineda nagu eelmisel rallil, aga kahjuks on ralli vahel karm. Nüüd tuleb valmistuda hästi Sardiiniaks, kus võitleme kindlasti kõvemini kui kunagi varem,“ võttis Tänak katkestamise Toyota pressiteenistuse vahendusel kokku.



Esimese pikema võistluskatse võidu võtsid Hayden Paddon – Sebastian Marshall (Hyundai i20 Coupe WRC), kes ka ralli liidriteks tõusid. Katse teine aeg Evans – Barritile +2,3 ja kolmas 2016.aasta Portugali ralli võitjatele Kris Meeke – Paul Nagle (Citroen C3 WRC), kes jäid Hyundai meestest maha 3,2 sekundiga. Täpselt samad võistluspaarid moodustasid peale teist katset ka absoluutarvestuse TOP3.

SS3 Caminha 1 - 18.11 km

Pika võistluspäeva teise katse võidu võtsid Meeke – Nagle, kes tänu väikestele vahedele ise uuteks ralliliidriteks tõusid. Katse teise aja sõitsid välja esimesena rajale startinud Ogier – Ingrassia, kes jäid katsevõitjatest 1,1 sekundi kaugusele. Vaid 0,1 sekundiga jäid prantslastest maha Neuville – Gilsoul.
Absoluutarvestuses Kukkusid küll Paddon – Marhsall teiseks, kuid TOP3 oli nüüd kaks Hyundaid, sest kolmandaks tõusid Portugalis Korea meeskonnale punkte mitte toovad Dani Sordo – Carlos Del Barrio. Kui reedesel avakatsel pidid Toyota sõitjatest rajaäärde jääma Tänak – Järveoja, siis järgmisel katkestasid võistluse viiendalt kohalt Jari-Matti Latvala – Miikka Anttila (Toyota Yaris WRC) ja seda kusjuures täpselt samal põhjusel, miks jäi meeste sõit pooleli ka Argentina rallil, ehk lõhuti parem esimene vedrustus.  Soomlane sõnas peale katset, et talle andis kindlasti tunda see, et sai Argentinas nii vähe sõita ja ei suutnud leida õiget sõidurütmi. Hmm, huvitav reedese esimese katse võitis Paddon, kes pole roolis olnud kolm kuud, vs Latvala kolm nädalat.

SS4 Ponte de Lima 1 - 27.54 km

Enne hoolduspausi sõideti reedese võistluspäeva pikima katse Ponte de Lima, millel pikkuseks 27,54km. Kui eelmisel katsel olid Sordo – Del Barrio katse neljanda ajaga tõusnud absoluutarvestuse kolmandaks, siis nüüd lõid hispaanlased lauda katse põhjad ning tõusid ise uuteks Portugali ralli liidriteks. Katsel edestasid nad meeskonnakaaslaseid Andreas Mikkelsen – Anders Jæger´it (Hyundai i20 Coupe WRC) 0,3 ja Ogier – Ingrassiat 1,8 sekundiga. Lõunapausile saadi järjestuses Sordo – Del Barrio, Meeke – Nagle +4,6 ja Paddon – Marshall +4,8.

SS5 Viana do Castelo 2 - 26.73 km

Peale hoolduspausi sõidetud Viana do Castelo katse korduvläbimise parimat aega näitasid Meeke – Nagle, kes taas ise ralli liidriteks tõusid. Katse teine aeg Citroeni kolmandat C3 WRC autot roolinud Mads Østbergile ja tema kaardilugejale Torstein Eriksen. Norralased kaotasid meeskonnakaaslastele 0,8 sekundiga. Katse kolmas aeg Teemu Suninen – Mikko Markkulale (Ford Fiesta WRC), kes jäid Meeke – Naglest maha 1,4 sekundiga. Kui katse esimesel läbimisel jäid rajaäärde Tänak – Järveoja, siis teisel pidid teelt väljasõidu tõttu reedese võistluspäeva katkestama MM-liidrid Ogier – Ingrassia, kes hoidsid enne seda katset Portugali ralli neljandat kohta.


SS6 Caminha 2 - 18.11 km

Päeva eelviimase pika katse võit läks jagamisele Neuville – Gilsoul ja Craig Breen – Scott Martin (Citroen C3 WRC) vahel. 0,2 sekundiga jäid neist maha Suninen – Markkula. 
Ralli liidrid Meeke – Nagle lõhkusid katse kolmandal kilomeetril rehvi ning jõudsid katselõppu 28,5 sekundilise kaotusega. Üldarvestuses kukkusid nad viiendale kohale. Liidriks tõusid taas Paddon – Marshall, kes edestasid nüüd 3,2 sekundiga Sordo – Del Barriot ja 4,4 sekundiga Breen – Martinit.
Katse lõppu jõudis ilma Hyundai i20 Cupe WRC roolivõimuta Mikkelsen ning Østberg kurtis, et autosse tuleb kuskilt sisse kärsahaisu nagu midagi põleks kuskil.

SS7 Ponte de Lima 2 - 27.54 km

Reedese võistluspäeva pikima katse teise läbimise parimad olid Neuville – Gilsoul, kes edestasid 3,9 sekundiga Evans – Barritt´it ja 9,7 sekundiga Meeke – Nagle´t. 



Katsel sõitsid liidrikohalt teelt välja ja katkestasid Hayden Paddon – Sebastian Marshall. Kuna väljasõidu järgselt kurtis Paddon seljavalu, siis lennutati ta rajaäärest haiglasse kontrolli. Kuna katsel lõhkusid rehvi ka Breen – Martin, siis tähendas see seda, et ralli uuteks liidriteks tõusid Neuville – Gilsoul, kes edestasid nüüd Evans – Barritt´it 7,3 ja Meele – Nagle´t 11,6 sekundiga.

SS8 Porto Street Stage 1/2 - 1.95 km
Võistluspäeva lõpetas kahel korral sõidetud Porto linnakatse, mille mõlemad läbimised võitsid Neuville – Gilsoul. Mõlemal korral edestasid belglased meeskonnakaaslasi Sordo – Del Barrio ja Citroeni sõitjaid Breen – Scott.  



Mõlemad lühikesed katsed pidid katkise vasakpoolse tagumise rehviga sõitma Meeke – Nagle, kes kaotasid nõnda veidi alla 4 kilomeetriga üle minuti väärtusliku aega. Britil polnud lihtsalt katsetele enam tervet rehvi panna, sest nii 6, kui 7 katsel lõhkus ta rehvi ja kaasas oli vaid üks varu.

Peale üheksat sõidetud kiiruskatset juhivad Portugali MM-rallit Thierry Neuville – Nicolas Gilsoul, kelle edu Elfyn Evans – Daniel Barritt ees on 17,7 ja Dani Sordo – Carlos Del Barrio ees 24,3 sekundit.

Portugali MM-järjestus peale SS9

1.Neuville – Gilsoul (Hyundai i20 Coupe WRC) 01:37:30,7
2.Evans – Barritt (Ford Fiesta WRC) +17,7
3.Sordo – Del Barrio (Hyundai i20 Coupe WRC) +24,3
4.Suninen – Markkula (Ford Fiesta WRC) +34,4
5.Lappi – Ferm (Toyota Yaris WRC) +45,8
6. Østberg – Eriksen (Citroen C3 WRC) +48,3
7.Meeke – Nagle (Citroen C3 WRC) +01:18,7
8.Breen – Martin (Citroen C3 WRC) +02:27,3
9.Greensmit – Parry (Ford Fiesta R5) +06:57,1
10.Pieniazek – Mazur (Škoda Fabia R5) +07:31,4


Ken Torn – Kuldar Sikk võitsid reedel kaks kiiruskatset



Reedel jätkus ka JWRC klassi võistlejate hooaja kolmas etapp. Ken Torn – Kuldar Sikk (Ford Fiesta R2T) hoidsid peale avakatset teist positsiooni ning jäid liidritest Emil Bergkvist – Joakim Sjöberg´ist (Ford Fiesta R2T) maha 0,8 sekundiga.  
Esimese tõelise võistluskatse lõpetasid eestlased kolmandana. Katse võitnud liidritest jäid Torn – Sikk maha 3,6 sekundiga. Ka päeva teise katse parimad olid Bergkvist – Sjöberg, kellest vaid 1,4 sekundiga jäid maha Torn ja Portugalis oma 100. MM-ralli starti tähistav Sikk. Enne hoolduspausi sõidetud 27,54 km pikkuse Ponte de Lima katsel näitasid parimat minekut rootslased Bergkvist – Sjöberg ja Radström – Johansson. Eestlastele enne lõunapausi sõidetud katselt kolmas resultaat ja 5,4 kaotussekundit. Hooldusesse saabusid Torn – Sikk JWRC arvestuse teisena. Liidrina jätkavatest Bergkvist – Sjöbergist jäid nad nelja sõidetud katse järel maha 11,2 sekundiga. Eestlased ise edestasid kolmandal kohal olnud Radström – Johanssoni vaid 0,3 sekundiga.

„Kindel on see, et rootslastele ei taha me niisama midagi kinkida. Püüame anda endast parima ja tervena tagasi jõuda. Juba esimene läbimine oli selle auto jaoks raske. Teisest läbimisest saab ellujäämiskursus. Kruusa alt tuleb välja väga kõva pinnas ja kivid. Tee on ikka päris katki. Tuleb ennast tagasi hoida, et jääks üllatuste korral reaktsiooni aega,“ sõnas Torn lõunapausi ajal Delfile.

Torni ja Siku kiirust pärssis reedel pisut ka probleem auto piduritega. „Niisama maanteel sõites on kõik korras. Kiiruskatsel läheb aga pärast teist või kolmandat kurvi piduripedaal pehmeks. Eriti keeruline on mäest alla liikumine," kirjeldas Torn.

Peale hoolduspausi võtsid rootslased taas katsel kaksikvõidu ning Torn – Sikk lõpetasid neljandana.  Kuna eestlased kaotasid Radström – Jonanssonile 13,7 sekundiga, tähendas see seda, et üldarvestuses vahetati omavahel kohad ning eestlased jätkasid nüüd kolmandana.
Caminha katse teisel läbimisel said Torn – Sikk kirja teise aja, kuid olid sunnitud poodiumiheitluse teise koha osas veel 5,7 sekundit loovutama.
Võistluse seitsmenda katse läbisid JWRC klassi võistlejad tänud pooleli jäetud katsele tavakiirusel ja said kõik kirja sama aja.
Porto linnakatse mõlemad läbimised võitsid Torn – Sikk, kellele need olid selle ralli esimesed katsevõidud. 
Enne laupäevaseid katseid hoiavad Torn - Sikk JWRC arvestuse kolmandat kohta. Reede viimase katsega liidriks tõusnud Radström – Johanssonist jäävad eestlased maha 17,7 sekundiga.

Portugali ralli JWRC järjestus peale SS9

1.Radström - Johansson 1:52:35,7
2.Bergkvist - Sjöberg +5,0
3.Torn - Sikk +17,7
4.Devine - Hoy +41,8
5.Holder - Farmer +4:24,2
6.Williams - Hall +6:52,9
7.Oldrati - Fappani +6:59,5
8.Bottarelli - Fenoli +7:47,6
9.banaz - Erdener +12:26,2
10.Accornero - Barone +17:14,8



Portugali MM-ralli jätkub laupäeval kuue kiiruskatsega, millest esimene saab Eesti aja järgi alguse 11:06. Võistluspäeva jooksul läbitakse kahel korral ka ralli pikim katse Amarante, millel pikkiust 37,60 km.

Laupäev 19.05

SS10 Vieira do Minho1 17.38 km 11:06
SS11 Cabeceiras de Basto1 22.22 km 11:44
SS12 Amarante1 37.60 km 13:03
SS13 Vieira do Minho2 17.38 km 17:08
SS14 Cabeceiras de Basto2 22.22 km 17:46
SS15 Amarante2 37.60 km 19:05


Foto: Hyundai Motorsport, M-Sport, eWRC

No comments:

Post a Comment