Sunday, March 11, 2018


Mehhiko MM-rallit juhivad Ogier – Ingrassia. Tänak – Järveoja katkestasid turbo probleemide tõttu



Mehhiko MM-ralli sai Eesti aja järgi jätku laupäeva pärastlõunal ning võistlejaid ootas ees üheksa kiiruskatset. Võistluspäeva alustasid liidrina Dani Sordo – Carlos Del Barrio (Hyundai i20 Coupe WRC), kelle edu Sebastien Loeb – Daniel Elena (Citroën C3 WRC) ees oli 7,2 ja Ott Tänak – Martin Järveoja (Toyota Yaris WRC) ees 11 sekundit.
Tänak – Järveoja startisid võistluspäevale kuuenda autona ning teed asusid taas puhastama Thierry Neuville – Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 Coupe WRC). Tagasi rajal olid ka kõik reedel katkestanud Soome võistluspaarid Jari-Matti Latvala – Miikka Anttila (Toyota Yaris WRC), Esapekka Lappi – Janne Ferm (Toyota Yaris WRC) ja Teemu Suninen – Mikko Markkula (Ford Fiesta WRC).
Kohe avakatsena ootas mehi ees võistluspäeva pikim katse Guanajuatito, millel pikkust 30,97 km.
Katsevõidu võtsid Loeb – Elena, kes tänu sellele tõusid ise ka uuteks Mehhiko ralli liidriteks ja edestasid nüüd katsel neljanda aja välja sõitnud Sordo – Del Barrio´t 5,1 sekundiga. Sordo sõnas katse lõpus, et ta Hyundail oli probleeme piduritega ning talle väga see katse ei sobinud.
Prantslastele tõid katse kaksikvõidu Sebastien Ogier – Julien Ingrassia (Ford Fiesta WRC), kes jäid kaasmaalastest maha 4,3 sekundiga. Kolmas aeg Kris Meeke – Paul Nagle´le (Citroën C3 WRC), kes kaotasid meeskonnakaaslastele küll 8,4 sekundiga, kuid tõusid üldarvestuses kolmandale kohale.

Selle tõusu põhjuseks oli kurb uudis Eesti rallifännidele, sest laupäeva avakatsel tekkisid Ott Tänaku ja Martin Järveoja Yaris WRC-l mootoriprobleemid ning nagu WRC All Live vahendusel näha oli, siis nende auto liikus maksimaalselt 60km/h. Eestlased jõudsid küll ligi kolme minutilise kaotusega Loeb – Elenale katselõppu ja üritasid tekkinud probleemile lahendust leida, kuid purunenud turbo ei lubanud neil enam võistlust jätkata.

Tänak - Järveoja said kahjuks päeva lõppenuks lugeda enne kui see õigesti alatagi sai

„Kõik oli hästi ja katsed sobisid me autole ning tundsin end väga mugavalt. Sõitsin korra küll ühe ristmiku pikaks, ega ei midagi hullu. Korraga kadus me autol jõud ja hiljem selgus, et selle põhjuseks oli turbo purunemine. Meil oli hea võimalus esikoha eest võidelda, aga selline see tehnikasport kord on.
Tegelikult olen õnnelik, et oleme konkurentsivõimelised. Meil oli eile palju probleeme, aga suutsime ikkagi esikohaheitluses püsida,“ võttis Tänak WRC ralliraadio vahendusel juhtunu ja ralli muljed kokku.

Katsel oli probleeme Neuville – Gilsoul´il, kelle Hyundai mootor pärast ühte veetakistust välja suri ning mille uuesti käivitamiseks kulus ligi kaks minutit.  

Pärast dramaatilist avakatset jätkus ralli 26,37 km pikkuse Otates katsega, mille võidu võtsid Meeke – Nagle. 2017.aasta Mehhiko ralli võitjad edestasid ralli kolmekordseid võitjaid Ogier – Ingrassia´t 2,4 ja Rally2 reeglite järgi taas rajal olevaid Lappi – Ferm´i 10,3 sekundiga.
Esinelik, millesse kuulusid Loeb, Sordo, Meeke ja Ogier mahtusid 19,1 sekundi sisse.

Enne hoolduspausi sõideti 9,98 km pikkune El Brinco, millel ees ootamas Mehhiko ralli üks kuulsamaid ja vaatemängulisemaid trampliine. Katsevõidu võtsid Ogier – Ingrassia, kes üldarvestuses vahetasid kohad Meeke – Nagle´ga. Tõsi kahte võistluspaari lahutas 0,0 sekundit. Meeke kurtis katselõpus, et ühes mahapöördes suri ta Citroëni mootor pidurduse peal välja ning enne katselõppu lasi ta ühe kurvi pikaks.
Ralli esikohaheitlus sai aga juurde lisapõnevust, sest katsel teise aja välja sõitnud Sordo – Del Barrio edestasid Loeb – Elenat 3,1 sekundiga ning nüüd oli üldarvestuses endiste meeskonnakaaslaste vahe kõigest 2,9 sekundit. Katse kolmas aega Latvala – Anttila´le, kes jäid Ogier – Ingrassia´st maha 3,1 sekundiga.


Peale hoolduspausi jätkus võistlus hommikuste katsete kordustega ning esimesena ootas ees  Guanajuatito teine läbimine. Esikolmikust oli katsel vasaku esimese rehviga probleeme nii Loeb – Elena´l, kui Sordo – Del Barrio´l. 


Loeb - Elena võimalused heidelda seitsmenda Mehhiko ralli võidu nimel lõpetas rehvipurunemine
Kui Hyundai sõitjad otsustasid katkise rehviga katse lõpuni sõita ja kaotasid katse võitnud Ogier – Ingrassia´le 30 sekundit, siis Citroëni  sõitjad otsustasid 9,5 km enne katse lõppu rehvi vahetada ja kaotasid katse lõppu jõudes kaasmaalastele 2:23,7.
Ralli liidrikoha minetanud Loeb sõnas katse lõpus, et sõidujoonel oli küll kivi, kuid ta ei oleks uskunud, et see toob endaga kaasa rehvipurunemise. Kuid ometigi nii see läks.
Ralli uuteks liidriteks tõusid Ogier – Ingrassia, kes edestasid nüüd katsel teise aja saanud Meeke – Nagle´t 3,8 ja kolmandaks kukkunud Sordo – Del Barrio´t 17,4 sekundiga.
Loeb – Elena kukkusid üldarvestuses viiendaks ning jäid nüüd liidritest maha 2:08,2.
Esapekka Lappi avastas peale lõunasest hooldusest väljumist, et tema istme rihmasid ei saa enam korralikult kinni panna ja põhjuseks see, et üks WRC sisekaameratest oli sattunud valesse kohta. Lappi kutsus WRC All live inimesed endale appi ja kuigi soomlane jõudis katse starti hilinemisega, siis korraldajad said aru, et see ei olnud soomlase süü ning turvalisus eelkõige ja ajatrahvi talle ei lisanud.

Teise korduvkatsena sõideti Otates, mis sai alguse plaanitust 20 minutit hiljem, sest ülesõitudel olid väga suured ummikud. Lõpuks kui katse alguse sai, siis läbisid selle parima ajaga liidrid Ogier – Ingrassia. Katse teine aeg Loeb – Elena´le +6,0 ja kolmas Neuville – Gilsoul´ile +10,3.
Ralli esikoha heitluses andsid palju väärtuslike sekundeid ära Kris Meeke – Paul Nagle, kes tegid katsel spinni ning ei saanud kohe jätkata, sest tihe tolm piiras nähtavust, et aru saada kuhu edasi peaks sõitma. Citroëni sõitjad andsid liidritele ära 30,7 sekundit ning kaotasid nüüd Ogier – Ingrassia´le üldarvestuses 34,5 sekundiga. Ka Sordo – Del Barrion kaotasid katsel liidritele ligi 30 sekundiga (+24,4). Sordo sõnas katse lõpus, et ta ei saa väga palju riskida, sest tal pole enam tervet tagavararehvi. Üldarvestuses jätkasid hispaanlased kolmandana ning jäid nüüd liidritest maha 41,8 sekundiga.

Võistluspäeva viimase pika katsena sõideti El Brinco teine läbimine ja kolmanda järjestikuse kiiruskatse võidu võtsid Ogier – Ingrassia. Katse teine aeg Meeke – Nagle´le +2,6 ja kolmas Sordo – Del Barrio´le +2,7.
Katsel oli probleeme veel MM-liidrikohta hoidvatel Neuville – Gilsoul´il, kes ühe paremkurvi järgselt rajalt välja libisesid ning tänu sellele vasaku tagumise rehvi veljelt maha sõitsid.

Võistluspäeva lõpetasid kolm publikukatset, millest esimesed kaks läbiti Leoni Autodroomil ning viimane Leoni tänavatel. Kui Autodroomi katse esimesel läbimisel pidid Meeke – Nagle parimat aega jagama Sordo – Del Barrio´ga, siis teisel läbimisel jätsid nad seljataha kõik konkurendid.

Leoni tänavakatse parimad olid Andreas Mikkelsen - Anders Jæger (Hyundai i20 Coupe WRC).

Viimasele võistluspäevale lähevad liidrina vastu Sebastien Ogier – Julien Ingrassia, kelle edu Kris Meeke – Paul Nagle ees on 35,9 ning Dani Sordo – Carlos Del Barrio ees 46,8 sekundit. 


„Kui aus olla, siis meie jaoks oli ideaalne päev. Surusime terve päeva kõvasti ning see tasus end ära,“ sõnas Ogier päeva viimase pika kiiruskatse lõpus.

Pühapäeval jääb sõita veel kolm kiiruskatset ja läbida 46,46 katsekilomeetrit. Rajal on tagasi ka Ott Tänak – Martin Järveoja, kes lähevad kindlasti püüdma punktikatse maksimumpunkte.

Mehhiko ralli järjestus peale SS19


1.Ogier / Ingrassia Ford Fiesta WRC 3:25:03.1
2.Meeke / Nagle Citroën C3 WRC +0:035.9
3.Sordo / Del Barrio Hyundai i20 WRC +0:46.8
4.Mikkelsen / Jæger Hyundai i20 WRC +1:28.4
5.Loeb / Elena Citroën C3 WRC +2:19.7
6.Neuville / Gilsoul Hyundai i20 WRC +4:44.6
7.Tidemand / Andersson Škoda Fabia R5 +9:24.2
8.Greensmith / Parry Ford Fiesta R5 +15:06.8
9.Latvala / Anttila Toyota Yaris WRC +15:59.6
10.Heller / Olmos Ford Fieasta R5 +21:43.0

14.Tänak / Järveoja Toyota Yaris WRC +44:19.2

Mehhiko MM-ralli viimase võistluspäeva stardijärjestus

Neuville / Gilsoul
Loeb / Elena
Mikkelsen / Jæger
Sordo ( Del Barrio
Meeke / Nagle
Ogier / Ingrassia
Latvala / Anttila
Lappi / Ferm
Suninen / Markkula

Tänak / Järveoja

Mehhiko ralli kolmanda võistluspäeva katsed

Pühapäev 11.03

SS20 Alfaro 24.32 km 16:18
SS21 Las Minas 1 11.07 km 18:08
SS22 Las Minas 2 (Power Stage)  11.07 km 20:18

Foto: M-Sport, WRC.com

No comments:

Post a Comment