Saturday, June 10, 2017

Tänak – Järveoja lõpetasid Sardiinia MM-ralli reedese võistluspäeva kolmandal kohal. Niinemäe – Valter katkestasid



Sardiinia MM-ralli jätkus reedel kaheksa kiiruskatsega. Võistluspäeva alustasid liidrina Thierry Neuville – Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 Coupe WRC), kelles vaid 0,2 sekundi kaugusele jäid Ott Tänak – Martin Järveoja (Ford Fiesta RS WRC´17).

Päeva avakatsena sõideti 14,54 km pikkuse Terranova esimene läbimine. Katsevõidu võtsid Citroeni sõitjad Kris Meeke – Paul Nagle (Citroen C3 WRC), kes ka uuteks ralli liidriteks tõusid. Meeke – Naglest jäid 0,5 sekundi kaugusele Juho Hänninen – Kaj Lindström (Toyota Yaris WRC) ja 0,8 sekundiga kaotasid Citroeni sõitjatele Hayden Paddon – Seb Marhsall (Hyundai i20 Coupe WRC). Tänak – Järveoja alustasid võistluspäeva kaheksanda katseajaga ning kaotasid katsevõitjatele 7,8 sekundiga.
                           
Järgnevana ootas võistlejaid ees reedese võistluspäeva pikima katse, Monte Olia (19,05km) esimene läbimine. Kui esimesel katsel pidi Hänninen tunnistama Meeke paremust, siis seekord vahetasid mehed omavahel kohad. Toyotale oli see hooaja kümnendaks katsevõiduks. Kuna Kui Meeke jäi Hänninenist maha 3,2 sekundiga, siis tähendas see seda, et soomlane tõusis ise 0,2 sekundilise eduga ralli liidriks. Katse kolmandad olid Mads Østberg - Ola Fløene (Ford Fiesta RS WRC´17), kes jäid Toyota sõitjates maha 4,6 sekundiga.
Ott Tänak näitas päeva teisel katsel üheksandat resultaati (+15,5) ning jätkas ralli kokkuvõttes kaheksandal kohal (+19,3).
Katsel oli probleeme Toyota sõitjatel Esapekka Lappil – Janne Fermil (Toyota Yaris WRC) ja Citroeni meestel Craig Breenil – Scott Martinil (Citroen C3 WRC). Kui Toyota sõitjate kadus käigukastist teine käik, siis Breen – Martinil tekkis pärast ühe hüppe rasket maandumist käigukastis õlileke ning mehed olid sunnitud ülesõidul reedese võistluspäeva katkestama.

Reedese kolmanda lisakatse parimad olid Dani Sordo – Marc Marti (Hyundai i20 Coupe WRC). Katse teine aeg Sordo meeskonnakaaslasele Neuvillele (+2,0) ja kolmas Tänakule (+3,3). Kuna katsele liidrina startinud Hänninen sai katselt kirja alles üheksanda aja (+11,9), siis tõusis uuesti ralli liidriks Meeke, kelle edu oli nüüd teiseks tõusnud Paddoni ees 0,8 sekundit. Tänak tõusis hea katseajaga üldarvestuses kahe koha võrra ning jätkas kuuendana (+14,8).
Kui neljanda katse ülesõidul jäid rajaäärde Breen – Martin, siis katsel katkestasid Elfyn Evans – Daniel Barritt, kes oma Ford Fiesta RS WRC´17-ga teelt välja sõitsid.

Enne hoolduspausi sõideti 14,14 km pikkune Osilo katse, mille võidu võttis Lappi, kellele see oli WRC karjääri esimeseks katsevõiduks. Katse teine aeg Østbergile (+3,3) ja kolmas Paddonile (+3,7). Kuna Meeke keeras oma Citroeni katsel üle katuse, siis tõusis uueks ralli liidriks Paddon, kelle edu Hännineni ees oli nüüd 4,3 sekundit. Kuigi Meeke – Nagle jõudsid deformeerunud C3 WRC-ga katselõppu ning ka hooldusparki, siis seal selgus, et auto turvapuur on kahjustada saanud ning jätkata polnud võimalik.
Tänakule esimese katseteringi viimaselt katselt neljas aeg (+4,4) ning ka üldarvestuses jätkas eestlane samal positsioonil (+14,7).

„Polnud üllatus, et tagapool startijad kiiremad olid – mööda puhastatud teed on hea sõita –, küll aga oli halb üllatus, et me nii palju aega kaotasime. Keerulised katsed, palju lahtist kruusa… Kui nii jätkunuks, olnuks me lõunaks 40 sekundiga liidritest maas. Kolmas ja neljas katse läksid aga paremini, surusin ka rohkem gaasi. Rehvitaktika läks täkke, sest läksime välja kuue pehme rehviga ja vahetasime rattaid ümber iga katse järel, et kõik saaksid võrdse kilometraaži. Arvan, et panime taktikaga kümnesse,“ sõnas Tänak lõunases hoolduspausis Delfile.

Peale hoolduspausi sõideti Terranova katse korduvläbimine, mille võidu võttis Lappi, kellele see oli teiseks järjestikuseks katsevõiduks. Katse teise aja sai Paddon (+1,2), kes ralli kokkuvõttes jätkas liidrina. Kui Terranova katse esimesel läbimisel sai Tänak kirja katse kaheksanda tulemuse, siis katse korduvläbimisel näitas eestlane juba võrdsemates tingimustes kolmandat aega (+1,7).

Päeva pikima kiiruskatse19,05 km pikkuse Monte Olia teise läbimise parimad olid taas Lappi – Ferm, kes üldarvestuses tõusid kaheksandaks (+1:13,6). Katse teine aeg läks jagamisele Thierry Neuville – Nicolas Gilsouli ja Jari-Matti Latvala – Miikka Anttila (Toyota Yaris WRC) vahel (+1,3). Tänak – Järveojale päeva pikima katse korduselt kuues aeg (+6,7). Üldarvestuses jätkasid eestlased Neuville – Gilsouliga jagatud neljandal kohal (+17,9).

Tula kiiruskatse teise läbimise võit läks sarnaselt esimesele läbimisele Sordole, kes edestas seekord Latvalat 8,2 ja Neuville 8,3 sekundiga. Tänak jäi hispaanlasest maha 13,6 sekundiga. Kokkuvõttes kukkus eestlane kuuendaks (+14,1), sest temast möödus Latvala.

Reedese võistluspäeva viimase kiiruskatse võidu võttis lõunase hooldusapausi järgselt ligi kaks minutit trahvi saanud Sordo. 3,2 sekundiga jäi hispaanlasest maha Lappi ning 3,6 sekundiga kaotas katsevõitjale Tänak. Kuna katsel tekkis Hännineni autol jahutussüsteemi probleem ning ajaliselt kaotasid Latvala ja Østberg katsel Tänakule aega, siis tõusis eestlane päeva viimase katsega kolm kohta ning lõpetas Sardiinia ralli reedese võistluspäeva kolmanda kohaga. Liidritest Paddon – Marshallist jäävad Tänak – Järveoja maha 9,5 sekundiga. Vaid 1,3 sekundiga edestavad eestlasi Neuville – Paddon. TOP 5 mahub vaid 14,7 sekundi sisse.

„Midagi lahedat tänases päevas ja õhtustes katsetes ei olnud. Ei tekkinud head tunnet ja õiget klappi autoga. Õnneks pingutasime normaalse positsiooni homseks välja. Nüüd tuleb välja mõeda, kuidas auto paremaks saada. Ainus asi, mis on positiivne, on paberil," sõnas Tänak Eesti Päevalehele ja Delfile.

"Rehvivalik oli õnnestunud selles mõttes, et oli turvaline valik, mis tõi finišisse. Homme on teed veidi kiiremad ja stardikoht parem. Eks paistab, mis saama hakkab, aga selleks, et võidu nimel sõita, peame autoga parema klapi leidma," vaatas Tänak homsele võistluspäevale, mil on kavas kuus kiiruskatset.

Laupäeval on võistlejaid ees ootamas kuus kiiruskatset ja 143,16 katsekilomeetrit. Võistluspäeva jooksul saavad sõitjad kaks korda läbida Sardiinia ralli kuulsaimat katset Monte Lernot. Sellel katsel on ees ootamas legendaarne Micky  hüpe, mis aastate jooksul väga pikki õhulende pakkunud.

14. Rally Italia Sardegna laupäevased  kiiruskatsed:

SS10 Coiluna - Loelle 1 14.95 km 08:45
SS11 Monti di Ala' 1 28.52 km 09:41
SS12 Monte Lerno 1 28.11 km 10:20
SS13 Coiluna - Loelle 2 [LIVE WRC Plus & RedBull TV] 14.95 km 16:08
SS14 Monti di Ala' 2 28.52 km 17:04

SS15 Monte Lerno 2 28.11 km 17:53

14. Rally Italia Sardegna 2017 järjestus peale SS9:

1.Paddon / Marshall Hyundai i20 Coupe WRC 1:31:02.6
2.Neuville / Gilsoul Hyundai i20 Coupe WRC +0:08.2
3.Tänak / Järveoja Ford Fiesta WRC '17  +0:09.5
4.Latvala / Anttila Toyota Yaris WRC +0:09.8
5.Østberg / Fløene Ford Fiesta WRC '17  +0:14.7
6.Hänninen / Lindström Toyota Yaris WRC +0:38.0
7.Ogier / Ingrassia Ford Fiesta WRC '17  +0:41.0
8.Lappi / Ferm Toyota Yaris WRC +1:05.3
9.Mikkelsen / Jæger Citroën C3 WRC +1:57.9
10.Camilli / Veillas Ford Fiesta R5 +4:08.0

Miko Niinemäe – Martin Valter katkestasid Sardiinia MM-ralli reedese võistluspäeva



Miko ja Martin alustasid Sardiinia ralli reedest võistluspäeva hästi ning katse teise ajaga tõusti JWRC üldarvestuse neljandale kohale. 14,54km pikkuse katse võitnud Terry Folbist jäi Niinemäe maha 0,5 sekundiga. Päeva teise katsena sõideti võistluspäeva pikima katse Monte Olia (19,05 km) esimene läbimine. Miko ja Martin jätkasid heas tempos ning said katselt kirja kolmanda resultaadi. Katse võitnud Solans – Sotosest jäid eestlased maha 8,4 sekundiga. Üldarvestuses tõusti kolmandaks, liidrina jätkanud Solans – Sotosest jäid eestlased maha 10,6 sekundiga.
Kahjuks sõitsid eestlased paar kilomeetrit enne katse lõppu kivi vastu, mille tagajärjel läksid Ford Fiesta R2T vasak esimene õõtshoob ja tagasild kõveraks ning purunes rehv. Esimese katseteringi eelviimasele katsele „lonkava“ autoga startinud Niinemäe – Valter said katselt kirja seitsmenda aja ning kukkusid üldarvestuses koha võrra. Liidrina jätkanud hispaanlastest jäid eestlased maha 22,9 sekundiga. Enne hoolduspausi sõidetud 14,14 km pikkuselt katselt ei pääsenud kahjuks Niinemäe – Valter taas rehvipurunemisest, kuigi kuskile vastu ei sõidetud. Katselt kogunes meestele 20,1 kaotusekundit. Üldarvestuses pidid eestlased endast mööda laskma veel kaks konkurenti ning jätkasid kuuendal kohal. Liider Solans – Sotosest jäävad Niinemäe – Valter maha 42,5 sekundiga.
Peale hoolduspausi jätkus võistlus hommikuste katsete kordustega. Terranova katse korduvläbimiselt Mikole ja Martinile katse kuues aeg. Katse võitnud Robert Dugganist – Tom Woodburnist jäid eestlased maha 13,1 sekundiga. Järgnevana sõidetud Monte Olia kiiruskatse jäi kahjuks aga Niinemäe – Valterile rajalt väljasõidu tõttu päeva viimaseks. Õnneks oli meeste endiga kõik kõik korras, kuid auto kahjustused olid nii suured, et sellega jätkata polnud enam võimalik.

„Mäest alla tulles tegin sõiduvea, mis lõppes teelt väljasõiduga. Kahjuks tabasime võistlusautoga puud ning jätkata polnud võimalik. Esmase pilgu järgi tundub auto lanseron päris kõver olevat, et nüüd ei teagi, kas me auto homseks võistluskorda saab või ei. Igatahes loodame parimat,“ sõnas Niinemäe ootamatult läbi saanud päeva kokkuvõtteks.


Foto: M-Sport, @World

No comments:

Post a Comment