Friday, May 19, 2017

SUPER! Ott Tänak ja Martin Järveoja juhivad Portugali MM-rallit!

Tänak - Järveoja sõitsid reedel väga kiirelt ja targalt ning juhivad Portugali MM-rallit

Neljapäeva õhtul Lousada publikukatsega alguse saanud Portugali MM-ralli jätkus Eesti aja järgi reede pärastlõunal ning sõitjaid ootas ees kaheksa kiiruskatset ja üle 150 katsekilomeetri.

Päeva avakatsena sõideti 26,70km pikkuse Viana do Castelo kiiruskatse esimene läbimine. Esimese pika kiiruskatse võidu võtsid Hayden Paddon – Seb Marshall (Hyundai i20 Coupe WRC), kes edestasid sekundiga Jari-Matti Latvalat – Miikka Anttilat (Toyota Yarsi WRC) ja 1,2 sekundiga Kris Meeke – Paul Nagle´t (Citroen C3 WRC). Samad mehed tõusid TOP3 ka ralli üldarvestuses. Ott Tänakule – Martin Järveojale (Ford Fiesta RS WRC´17) reedeselt avakatselt neljas aeg. Paddon – Marhallist jäid eestlased maha 3,9 sekundiga. Üldarvestuses tõusis Tänak kuuendaks ning jäi Paddonist maha 6,2 sekundiga.

18,10 km pikkuse Caminha kiiruskatse võidu võttis Latvala, kes ise ka uueks ralli liidriks tõusis. Katse teise aja sõitsid välja Argentina rallil napilt võidust ilma jäänud Elfyn Evans – Daniel Barritt, kes jäid Toyota sõitjatest maha 1,3 sekundiga. Tänak – Järveojale päeva teiselt katselt 1,9 sekundilise kaotusega kolmas aeg. Ka üldarvestuses tõusid eestlased kolmandaks. Liidriks tõusnud soomlastest jäid eestlased maha 5,7 sekundiga.
Enne katset rallit juhtinud Paddoni Hyundail kadus paar kilomeetrit enne katse lõppu mootorist jõud, mis küll pärast restarti uuesti tööle hakkas. Latvalale 9,7 sekundiga kaotanud Paddon kukkus üldarvestuses kuuendaks. Katsel keerasid oma Citroen C3 WRC üle katuse Stéphane Lefebvre – Gabin Moreau. Prantslased jõudsid küll katse lõppu, kuid kaotasid üle kahe ja poole minuti.

Enne hoolduspausi sõideti reedese võistluspäeva pikima katse Ponte de Lima (27,46 km) esimene läbimine. Kui ralli avakatse võit läks jagamisele kahe sõitja vahel, siis ralli neljas katse läks jagamisele kolme piloodi vahel. Aja 19:14,0 suutsid välja sõita Ott Tänak, Kris Meeke ja Craig Breen. Ralli liidrina jätkas Latavala, kelle edu Meeke ees oli kahanenud 0,5 ja Tänaku ees 1,2 sekundile. Neljandanat kohta hoidsid Craig Breen – Scott Martin, kes jäid omakorda Tänak – Järveojast maha vaid 0,2 sekundiga.

„Kõik sõitjad on väga kiired ning heitlus kohtade eest on väga tihe. Katsed on väga kiired ning väga keeruline on suurt edu saavutada, kuid meil on veel midagi varuks. Auto tundub hea, aga üritame nüüd hoolduses ka veidi auto tasakaalu veel paremaks saada. Teise ringi katsed saavad kindlasti olema raskemad, sest osad kohad olid juba esimesel läbimisel üsna rasked. Peame sõitma targalt ning oma kätte võidetud edu hoidma,“ võttis Tänak enne hoolduspausi sõidetud katsed kokku.

Katsete teist ringi alustas kõige paremini Paddon, kes asus kaotatud aega tagasi võitma. Katse teised olid Dani Sordo – Marc Marti (Hyundai i20 Coupe WRC), kes jäid meeskonnakaaslastest maha 4,2 sekundiga. Katse kolmandad olid Meeke – Nagle, kes jäid Hyundai sõitjatest maha 5,1 sekundiga. Tänak – Järveojale teise ringi avakatselt 5,7 sekundilise kaotusega neljas aeg. Kuna ralli liider Latvala sai katselt viienda aja ning kaotas 5,8 sekundiga, siis vahetus ralli liider ning 0,2 sekundilise eduga Latavala ees tõusis uueks liidriks Meeke. Tänak jätkas kolmandana ning jäi Citroeni sõitjast maha 1,3 sekundiga. Pärast viite sõidetud katset mahtus TOP8 12,2 sekundi sisse.

Caminha kiiruskatse teise läbimise võit läks võistluspaarile nr.5 Thierry Neuville – Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 Coupe WRC). Katse teise aja sõitis välja Evans +0,4 ning kolmas oli Tänak +2,0. Kuna ralli liider Meeke läks katsel päeva pikimaks katseks rehvi hoidma ja kaotas katsel koguni 9,5 sekundit, siis sai ralli juba viienda liidri. Uueks liidriks tõusid Tänak – Järveoja, kes edestasid nüüd teisena jätkanud Latvala – Anttilat 0,1 ja kolmandaks tõusnud Paddon – Marshalli 3,7 sekundiga.

Reedese võistluspäeva viimase pika katsena sõideti Ponte de Lima teine läbimine, mis tegi paremusjärjestuses päris suured korrektuurid. Katsevõidu võtsid Sordo – Marti, kelle järel said Portugali ralli esimese TOP3 katseaja kirja Sébastien Ogier – Julien Ingrassia (Ford Fiesta RS WRC´17). Fordi sõitjad jäid Hyundai sõitjatest maha 2,6 sekundiga. Katse kolmandad olid Tänak – Järveoja, kes kaotasid hispaanlastele 4,6 sekundiga. Üldliidrina jätkas Tänak, kes hoidis nüüd teiseks tõusnud Sordo ees 3,6 ja kolmandaks kerkinud Ogieri ees 6,2 sekundilist edu. Enne päeva pikima katse teist läbimist teist kohta hoidnud Latvala keeras oma Yaris WRC üle katuse.

„Kohe katse alguses olnud teisel pidurdusel ei jäänud meie võistlusauto millegipärast seisma ning me sõitsime teelt välja ja käisime üle katuse. Viga sai auto väljalaskesüsteem ning me pidime edasi sõitma nö. road mode´s,“ sõnas ligi 5 minutit kaotanud Latvala katse finišis.

Tehniliste probleemidega oli katsel kimpus Kris Meeke, kelle Citroenil purunes algselt rehv ning seejärel vedrustus, mille järel britt teeäärde jäi. Väga palju paremini ei läinud ka Paddonil, kelle Hyundai katsel taas välja suri ning alles 10 minutit hiljem uuesti käivitus. Paddon kukkus kolmandalt kohalt 25ndaks.

Päeva lõpetasid kaks 1,90 km pikkust Braga linnakatset, millest esimese võitsid Sébastien Ogier – Julien Ingrassia ning teise Mads Østberg - Ola Fløene (Ford Fiesta RS WRC´17).
Ott Tänak – Martin Järveoja said päeva kahelt viimaselt katselt kirja neljanda +1,0 ja viienda +0,8 aja.
Suurepärase reedese võistluspäeva järel juhivad Portugali MM-rallit Ott Tänak – Martin Järveoja, kelle edu enne laupäevaseid katseid on Dani Sordo – Marc Marti ees 4,6 ning meeskonnakaaslaste Sébastien Ogier – Julien Ingrassia ees 5 sekundit. Päeva lõpetasid neljandana Thierry Neuville – Nicolas Gilsoul, kes kaotavad eestlastele 11,1 sekundiga, kuid nende kaotussekundid võivad veel muutuda, sest belglased kaotasid Ponte de Lima teisel läbimisel aeglaselt liikuva Latvala Yaris WRC taga väärtuslike sekundeid.

„Hea, et auto laiali ei kukkunud. Kuuendal kiiruskatsel läks esiõõts puruks. Õnneks ei kukkunud see küljest ära. Rada oli halb, lööke tuli päris palju ja üks nendest venitas õõtsa välja. Jooksud olid paigast ära ja sõita väga keeruline," sõnas Tänak Delfi vahendusel eduka võistluspäeva kokkuvõtteks.


Järveoja lisas, et päeva lõpus oli autoga tõesti raske sõita. „Pidurdamisel kiskus masin vasakule, kiirendades paremale," kirjeldas ta. Järveoja jaoks on tegemist erilise olukorraga, veel kunagi varem pole ta nii kõrgel tasemel rallit juhtinud. „Tagasiteel hooldusalasse küsis Ott, kas olen kunagi rallit juhtinud. Vastasin, et ainult Saaremaa rallit."

Laupäeval ootab võistlejaid kuus kiiruskatset. Ralli pikimal päeval läbitakse 154,56 katsekilomeetrit ning enamus trassist saab võistlejatele võrreldes möödunud aastatega olema uus.

Vodafone Rally de Portugal järjestus peale SS9:

1.Tänak/Järveoja Ford Fiesta WRC '17 01:37:18,5
2.Sordo/Martí Hyundai i20 Coupe WRC +4,6
3.Ogier/Ingrassia Ford Fiesta WRC '17 +5,0
4.Neuville/Gilsoul Hyundai i20 Coupe WRC +11,1
5.Breen/Martin Citroën C3 WRC +12,9
6.Evans/Barritt Ford Fiesta WRC '17 +18,3
7.Hänninen/Lindström  Toyota Yaris WRC +52,0
8.Lappi/Ferm Toyota Yaris WRC +01:12,3
9.Mikkelsen/ Jæger Škoda Fabia R5 +03:17,8
10. Østberg /Fløene Ford Fiesta WRC '17 +03:50,0

Vodafone Rally de Portugal laupäevase võistluspäeva kiiruskatsed:

SS10 Vieira do Minho 1 17.43 km 11:08
SS11 Cabeceiras de Basto 1 22.30 km 11:46
SS12 Amarante 1 37.55 km 13:04
SS13 Vieira do Minho 2 [LIVE WRC Plus & Red Bull TV] 17.43 km 17:08
SS14 Cabeceiras de Basto 2 22.30 km 17:46
SS15 Amarante 2 37.55 km 19:04


Foto:M-Sport

No comments:

Post a Comment