Monday, May 22, 2017

Eeloleval nädalavahetusel sõidetakse 26.-27.maini Eesti autoralli meistrivõistluste teine etapp, Neste Harju Rally. Esimesele koduteedel sõidetavale võistlusele registreerus 73 võistluspaari. Numbri all 3 stardib rajale võistlusauto VW Polo, mille roolis on 2007. ja 2012. aasta N-rühma meister, Rainer Aus. Uue prototüüpauto kõrvalistmel võtab koha sisse ralliradadele „comebacki“ tegev Simo Koskinen. Mis on tänaseks saanud Raineri eelmisest võistlusmasinast, milliseid kanaleid pidi jõudis see VW Eestisse, mis nüüd esimese proto autona Eestis rajale jõuab jpm. me Raineriga enne Neste Harju Rally nädalat rääkisimegi.

Rainer Ausi ja Simo Koskineni uus VW Polo proto

 Viimased viis hooaega sõitsid N-rühma Mitsuhishi Lancer Evo IX, mis nüüd on uue omaniku leidnud. Kas auto jäi kodumaale või liikus piiri taha? Kui saladus pole, siis kus see masin edasi võistlema hakkab?

Evo 9 sai müüki pandud just sellel põhjusel, et juba viis hooaega on ühe ja sama autoga nühitud ning mõtlesime, et prooviks selle müüki panna, äkki keegi tahab. Küsijaid ja kirjutajaid oli erinevaid nagu ikka, aga üks prantsuse härra oli natuke konkreetsem ja soovis just N rühma kiiret Evo 9-t. Auto hakkab hooaja teises pooles sõitma Prantsusmaa rallidel Sebastien Breti käes.

Möödunud hooaja lõpus Saaremaal sinuga intervjuud tehes sõnasid, et uue hooaja eel on erinevaid mõtteid, millest üks oli, et ehitada see sama Evo IX E-rühma autoks. Mis sellest plaanist sai?

Selle auto muutmine E rühma oli kõige reaalsem variant üldse mida edasi teha jah, aga väliselt ja sõiduomaduste poolest oleks kõik ikka sama olnud, jõudu ainult natuke rohkem. Samas liikusid EAL-is ka Proto autode jutud ja pisut kiskus ikka sinna poole, et tuua rajale midagi uut ja põnevat.
Evo 9-t protoks ei tahtnud hakata lõhkuma ja seda ehitustööd ette võtma, kuna auto oli just peale Võru uperpalle ilusti korda tehtud ja kuidagi mõttetu tundus see plaan. Kui oleks Saaremaal ta uuesti kõveraks ajanud, siis tõenäoliselt oleks kohe mingi proto kere tellinud.

Alates Harju rallist on sind ralliradadel võimalik näha VW proto autoga. Räägi palun, et kuidas sa selle autoni jõudsid, milline tehnika sellele on jne

Seega otsustasimegi müüa Evo 9 ja seejärel edasi mõelda, aga polnudki mitte midagi osta. R5-le hammas peale ei hakka ja jälgisin pidevalt ralliautode kuulutusi ja mõtlesime ka ehitamisele, mis oleks muidugi väga kaua aega võtnud. Jälgisin kuni Poolas tekkis müüki üks VW Polo (omanik oli talle nimeks pannud Poloniusz). Paar päeva hiljem vaatasime auto üle ja tõime Eestisse.
Selliseid keresid toodetakse Poolas päris palju ja tegemist on väljast VW Polo WRC-ga aga tehnika on võimalik panna mõne soodsama auto oma. Meie kasutame Evo X tehnikat (mootor, kast, sillad vedrustus jne.)
Autoga olen paari nädala jooksul väga hästi tuttavaks saanud. Tunnen kõiki polte ja mutreid nimepidi. Väga palju on Poloniuszt enda järgi ringi tehtud ja valmistatud ette kruusal sõitmiseks. Varem on auto sõitnud ainult asfaldil.

Palju oled uue autoga juba tutvust jõudnud teha ja testida ning kuidas see auto võrreldes Su eelmise autoga käitub?

Kolmapäeval sai sõidetu 60-70km ja saime auto enamvähem juhitavaks. Kuna auto teljevahe on 16cm lühem ja istumine küllaltki taga, siis tunnetus on hoopis teine ja harjumist on veel küll. Auto tundub pisut närvilisem ja ettearvamatum, aga loodan temaga kiirelt kohaneda.

Kui kaua pidid Simo „moosima“, et sügisel Saaremaal oma karjääri lõpust teatanud mees taas enda kõrvalistmele saada?

Olime Simoga sama kaua rallist eemal, ca pool aastat. Moosinud ma teda pole, aga kui tekkis konkreetsem mõte proto autoga sõitmisele, siis kirjutasin talle oma plaanist ja telefon helises 10 sekundit hiljem... jutt ei olnud väga pikk.

Kas plaanite sõita kogu meistrivõistluste hooaja, sest konkurents tõotab tulla põnev, sest ka kolm konkurenti on tulemas rajale proto autoga ning lisaks veel üks väga kiire Evo X mees?

Sel aastal tundub konkurents tulevat huvitav jah. Autod võimsamad ja teistsugused ja ootan huviga.
Kindlasti ei tasu oodata, et uue välimusega auto on kohe hoopis teise hooga nagu WRC-d. Meenutagem R5 tulekut... kõik tahab õppimist, harjumist ja seadistamist. Kõige suurem eelis on praegu veel neil kes istuvad endale tuttavatesse Evodesse ja panevad lihtsalt vanast rasvast.

Kas julgete endale juba panna ka mõned eesmärgid või võtate ühe ralli korraga?


Eesmärgid on enda jaoks ikka paigas. Poodiumilt välja jäämine poleks kindlasti see mille peale me panustame!

Foto:Erakogu

No comments:

Post a Comment