Friday, April 7, 2017

Korsika rallit juhivad Kris Meeke – Paul Nagle. Ott Tänak – Martin Järveoja ja Miko Niinemäe – Martin Valter katkestasid

Tänak - Mõlderi hästi alanud ralli sai kahjuks lõpu kolmandal kiiruskatsel

Reede hommikul sai alguse tänavune Korsika ralli ning avapäeval sõideti kaks korduvkatset, kogupikkusega 120,64 km. Avapäeval pidid kõik võistlejad hakkama saama ilma hoolduspausita. Hooaja esimese täielikult asfaldiralli avakatsena sõideti 31,20 km pikkuse Pietrosella – Albitreccia esimene läbimine. Katsevõidu võtsid Kris Meeke – Paul Nagle (Citroen C3 WRC). Teise aja sõitsid välja 2016. aasta Korsika ralli võitjad Sebastien Ogier – Julien Ingrassia (Ford Fiesta RS WRC´17), kes jäid Citroeni sõitjatest maha 5,7 sekundiga.  Katse kolmandad olid Hyundai sõitjad Thierry Neuville – Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 Coupe WRC), kes kaotasid katse võitnud Meeke – Nagle´le 11 sekundiga. Eestlased Ott Tänak – Martin Järveoja (Ford Fiesta RS WRC´17) alustasid rallit väga heas tempos ning said avakatselt kirja Dani Sordo – Marc Marti´ga (Hyundai i20 Coupe WRC) jagatud neljanda aja. Eestlased ja hispaanlased jäid brittidest maha 13,9 sekundiga.

"Kõvasti parem tunne, kui eelmine aasta. Katse alguses oli auto tasakaal hea, kuid kui rehvid soojaks läksid, siis tekkis palju alajuhitavust. Katse lõpp oli väga libe," võttis eestlane Korsika esimese 31,20 km muljed kokku. 

WRC sõitjatest oli ainsana avakatsel probleeme Toyota sõitjatel Juho Hänninen´il  – Kaj Lindström´il (Toyota Yaris WRC). Soomlased alustasid katset väga hästi ning olid kuni kolmanda vaheajapunktini välja sõitmas katse kuuendat aega, kuid seejärel tegid sõiduvea. Hänninen sõitis mööda silda, mille järel tekkis auto paremas tagaosas tulekahju, mida koos kaardilugejaga katseääres kustutati. Lõpuks jõudsid soomlased küll katse lõppu, kuid kaotust kogunes avakatsega ligi 14 minutit.   

Ralli teise katsena sõideti 29,12 km pikkuse Plage du Liamone – Sarrola Carcopino esimene läbimine.
Sarnaselt avakatsega ei olnud kellestki vastast võistluspaarile nr.7 Meeke – Nagle. Ka teise ja kolmanda katseaja sõitsid välja samad mehed, kes ralli avakatsel. Ogier jäi Meeke´s t maha 3,2 ja Neuville 6,2 sekundiga. Üldarvestuses oli nüüd Citroeni sõitja edu Fordi piloodi ees 8,9 ning Hyundai sõitja ees 17,2 sekundit.
Tänak – Järveoja jätkasid heas tempos ka ralli teisel katsel ning sõitsid sarnaselt avakatsega välja neljanda aja. Kui avakatse 31,20 kilomeetriga kogunes Tänakul Meeke´le 13,9 kaotussekundit, siis päeva teise katse 29,12 kilomeetriga lisandus 7,6. Üldarvestuses jätkasid eestlased 21,5 sekundilise kaotusega neljandal kohal.

„Laia osa peal on meil millegipärast probleeme auto tasakaaluga, kuigi üritasime peale esimest katset veidi seadistusi muuta. Õpime veel, kuid kindlasti on tempo ja tunne parem kui eelnevatel aastatel, aga kindlasti saab kõvasti paremini,“ sõnas Ott teise katse lõpus.

Kui avakatsel oli WRC sõitjatest probleeme Hänninenil, siis teisel katsel sattusid tehniliste probleemide küüsi Fordi sõitja Elfyn Evans – Daniel Barrit, kelle Fiesta WRC-l olid hüdraulikaprobleemid.

Peale katset ootas võistlejaid ees rehvivahetus tsoon, kus WRC ralliraadio kommentaator Colin Clark sai vestelda ka paar sõna Ott Tänakuga.

„Meil oli tore hommik. Saan esimest korda Korsikal öelda, et naudin siin sõitmist. Auto on üldiselt korras, kuid peame mõned pisiasjad üle vaatama, et ka õige tasakaal leida. Esimene katse oli väga libe, eriti katse lõpuosas olnud metsalõik, kuid teine oli juba palju parem. Peale rehvivahetust on meid nüüd ees ootamas hommikused korduvkatsed ning loodame seal veidi rohkem suruda,“ võttis Ott hommikuste katsete muljed kokku.

Päeva kolmanda katsena sõideti väikese hilinemisega hommikuse avakatse kordus, mille võidu võtsid  Ogier – Ingrassia, kes vähendasid Meeke – Nagle´ga vahet 0,8 sekundi võrra. Katse kolmas oli taaskord Neuville, kes jäi prantslasest maha 6,2 sekundiga.
Kahjuks sõitsid katse esimestel kilomeetritel ühes paremkurvis teelt välja Ott Tänak ja Martin Järveoja. Hoolimata sellest, et võistlusauto oli täiesti korras ei õnnestunud aga eestlastel „kraavist“ teele tagasi saada ning hästi alanud võistluspäev sai kurva lõpu.

Korsika ralli avapäeva viimase katsena sõideti Plage du Liamone – Sarrola Carcopino korduvläbimine.
Ralli liidrid Kris Meeke – Paul Nagle lõpetasid võistluspäeva katsevõiduga ning lähevad laupäevastele katsetele vastu 10,3 sekundilise eduga Sebastien Ogier – Julien Ingrassia ees. Kõikidel tänastel katsetel kolmanda aja välja sõitnud Thierry Neuville – Nicolas Gilsoul hoiavad sama positsiooni ka üldarvestuses. Belglased kaotavad rallit juhtivatele brittidele 25,8 sekundiga.

Miko Niinemäe – Martin Valter katkestasid Korsika ralli avapäeva tehniliste probleemide tõttu

Niinemäe - Valter pidid reedel katkestama tehniliste probleemide tõttu

 Kui WRC sõitjad startisid reede hommikul hooaja neljandale rallile, siis JWRC sarja võistlejatele on Korsika ralli hooaja avavõistluseks.
Kümne võistluspaari hulgas teevad sel aastal kaasa ka 2015. ja 2016. aasta Eesti Juunioride meistrid Miko Niinemäe – Martin Valter (Ford Fiesta R2T). Kui Miko viimased asfaldiralli kogemused pärinevad hooajast 2011 , kui ta osales WRC Academy sarjas, siis Martini jaoks oli lisaks esimesele MM-stardile tegemist ka karjääri esimese asfaldiralliga.
JWRC hooaja esimese katsevõidu võtsid hispaanlased Nil Solans - Miquel Ibáñez Sotos. Niinemäe – Valter harjusid esimesel katsel uue auto ja tingimustega ning said avakatselt kirja JWRC klassi seitsmenda aja.  Kaotust katse võitnud Solans- Sotos´ele kogunes 31,20 kilomeetriga 1:23,7.

"Läheb veel veidi aega enne, kui selle pinnasega ära harjun. Katse lõpuosa oli mäest alla ning seal ei olnud meil praktiliselt mingit pidamist," võttis üle kuue aasta taas asfaldil sõitev Miko avakatse kokku.

Juunioride arvestuse teise katse võitsid Terry Folb - Christopher Guieu, kes edestasid 1,2 sekundiga avakatse võitnud ja üldarvestuses liidrina jätkanud Solan´s – Sotos´t. Niinemäe – Valter näitasid kuni viimase vaheajapunktini JWRC arvestuse kuuendat aega, kuid siis tekkis nende Fordil tehniline probleem. Lõpuks sai eestlased siiski katse finišisse, kuid parimatele kaotati ligi kümme minutit (9:43,6).

„Kuni katse viimase splitini olime väga ok tempos, kuid siis tabas meie võistlusautot tehniline probleem, mis seisnes selles, et meie autol polnud enam gaasi vajutades jõudu. Selle tagajärjel ei saanud me ees olnud mäest üles ning pidime mitu korda proovima enne, kui see õnnestus. Lõpuks saime sõita nii u. 20km/h  ja mäest alla veidi suurema hooga. Tundub, et tegemist on elektrilise probleemiga, millele üritame nüüd siin rehvivahetuses lahenduse leida. Kui see ei õnnestu, siis oleme sunnitud tänaseks katkestama, sest sellise autoga edasi sõita on ohtlik,“ võttis Miko SS2 sündmused kokku.

Kahjuks ei suutnud Miko ja Martin oma vahenditega mitte töökorras turbot parandada ning katkestasid võistluspäeva.

60. Che Guevara Energy Drink Tour de Corse 2017 üldjärjestus peale SS4:

1.Meeke / Nagle Citroën C3 WRC 01:16:32.1
2.Ogier / Ingrassia Ford Fiesta WRC '17 +0:10.3
3.Neuville / Gilsoul Hyundai i20 Coupe WRC +0:25.8
4.Breen / Martin Citroën C3 WRC +052.4
5.Sordo / Martí Hyundai i20 Coupe WRC +0:53.8
6.Latvala / Anttila Toyota Yaris WRC +1:00.2
7.Paddon / Kennard Hyundai i20 Coupe WRC +1:18.8
8.Lefebvre / Moreau Citroën C3 WRC +2:07.6
9.Mikkelsen / Jæger Škoda Fabia R5 +2:57.3
10.Sarrazin / Renucci Škoda Fabia R5 +3:17.8

Reedese võistluspäeva detailsed tulemused leiab SIIT

Korsika ralli jätkub Eesti aja järgi laupäeva hommikul kell 09:40. Kokku sarnaselt reedega läbitakse neli kiiruskatset.

Korsika ralli laupäevased kiiruskatsed:

SS5 La Porta – Valle di Rostino 1 48.71 km 09:40
SS6 Novella 1 17.25 km 11:17
SS7 La Porta – Valle di Rostino 2 48.71 km 15:28
SS8 Novella 2 17.25 km [LIVE WRC Plus & Red Bull TV] 17:08


Fotod: M-Sport, @World

No comments:

Post a Comment