Thursday, March 16, 2017

Hayden Paddon ja Sebastian Marshall teevad ühise debüüdi San Remo rallil

Teisipäeval teatas Hyundai tehasemeeskonna sõitja Hayden Paddon, et peale juuli lõpus sõidetavat Soome MM-rallit lõppeb tema 12. aastat kestnud koostöö kaardilugeja John Kennardiga. Päev hiljem teatas Paddon, et alates Saksamaa rallist istub tema kõrvale britt Sebastian Marshall, kellega on taustal tööd tuleviku nimel tehtud juba terve aasta. Järgnevas loos vaatangi natukene tagasi Paddon – Kennardi ühisele karjäärile ning heidan pilgu ka Paddon – Marshalli tulevikku.

Paddon – Kennardi edukas karjäär on saamas lõppakordi

Paddon - Kennardi senise karjääri tipphetk saabus  2016.aasta Argentina rallil

Paddon – Kennard istusid ühte autosse esimest korda 2006. aasta mais, Ottago rallil. Ühise MM-debüüdi tegid nad aasta hiljem kodusel Uus-Meremaa MM-rallil, kus tänu Mitsubishi tehnilistele probleemidele lõpetasid klassi PWRC 17.kohal. Esimese ühise klassivõidu MM-tasemel teenisid Kiiwid 2009. aasta Austraalia rallil, kui võitsid ralli N-rühma arvestuses. Tõsisemalt tulid mehed MM-radadele aastal 2010. kui sarnaselt Ott Tänakule ja Kuldar Sikule osalesid Pirelli Star Driver meeskonna värvides PWRC sarjas. Hooaja jooksul võtsid nad ühe klassivõidu ja neli poodiumikohta ning lõpetasid aasta Tänak – Siku ees PWRC kolmandal kohal. Järgneval kolmel aastal osaleti PWRC, SWRC ja WRC2 sarjades, kus teeniti kuus klassivõitu ja mitmeid poodiumikohti ning 2011. aasta Austraalia ralli lõpetati N-rühma Subarul absoluutarvestuse kuuendal kohal.  Ühise WRC autoga debüüdi tegid mehed M-Sport poolt ettevalmistatud Ford Fiesta RS WRC-l 2013. aasta Kataloonia rallil, mille lõpetasid väga tublil kaheksandal kohal. Kui 2013. aastal said Paddon – Kennard WRC autol kirja ühe stardi, siis aasta hiljem liitusid mehed MM-sarja comebacki teinud Hyundai meeskonnaga ning startisid uuel i20 WRC autol kuuel MM-rallil, mille nad ka kõik lõpetasid. Hooaja parimaks tulemuseks jäi Austraalia ralli kuues koht ning oma karjääri esimese MM-ralli katsevõidu teenisid mehed Kataloonia ralli kolmandal kiiruskatsel. 
Aasta hiljem olid mehed juba Hyundai meeskonnas täiskohaga sõitjad ning osalesid kõikidel MM-etappidel ning teenisid Sardiinias karjääri esimese poodiumikoha, kui pikalt rallit juhtides pidid lõpuks tehniliste probleemide tõttu Sebastien Ogier´i ja Julien Ingrassia järel teisena lõpetama.
Tasumise tund saabus möödunud aastal Argentinas. Kui Rootsi rallil andsid Paddon – Kennard konkurentidele tormihoiatuse lõpetades taas Ogier – Ingrassia järel teisena, siis kaks kuud hiljem tõusti Argentina ralli 14. katsel ralli liidriks ning kuigi paljud arvasid, et enne ralli viimast El Condori katset Ogier – Ingrassia ees vaid 2,6 sekundilist edu hoidnud mehed annavad selle ralli võidu tõenäoliselt ära, siis 16,32 km pikkuse katse lõpus näitas stopper Paddon – Kennardi 11,7 sekundilist üleolekut ning esimene MM-ralli võit oli tõsiasi. Hyundai mehed jõudsid hooaja jooksul veel poodiumile ka Poolas, kus lõpetasid kolmandana, seega said mehed 2016. hooajal korra seista igal poodiumiastmel.
Tänavune hooaeg ei ole Paddon – Kennardil hästi alanud. Kui Montes jäi võistlus traagiliste sündmuste tõttu pooleli juba avakatse järel, siis nii Rootsis, kui ka äsja lõppenud Mehhikos oli meestel probleeme i20 Coupe WRC tehnilise seisukorraga ning heitlusesse kõrgete kohtade eest polegi Kiiwid saanud sekkuda. Ühiselt on Paddon – Kennardil jäänud sõita kuus MM-rallit enne kui tänavusel Rootsi rallil 58.sünnipäeva tähistanud Kennard aktiivsest rallispordist taandub. Päris eemale rallist üle 70.MM-ralli kogemusega mees siiski ei jää ning aitab tulevikus Paddonit ja tema uut kaardilugejad Sebastian Marshalli asfaldirallidel gravel crew meeskonnaliikmena.

Kes on see ka Eestis võistelnud Sebastian Marshall?

Nagu juba eelpool mainitud, siis MM-rallidel võtab alates Saksamaa rallist Hayden Paddoni kõrval koha sisse Sebastian Marshall. 1988. aastal sündinud britt tegi oma kaardilugeja debüüdi 2005. aastal Mark Gamble poolt juhitud Peugeot 106 kõrvalistmel, kodusel Hamsterley Forest Stages rallil. Kuni 2010. aastani osaleski Marshall peamiselt koduste meistrivõistluste erinevatel rallidel kokku kümne erineva sõitjaga. Lisaks mahtus veel graafikusse ka MM-debüüt, mis tehti koos Richard Moore´ga 2008.aasta Saksamaa MM-rallil. 2008. aastal valiti Marshall British MSA Rally Academy liikmeks, kus noore tulevikulootuse võttis oma valvsa pilgu alla 2001. aastal koos Richard Burnsiga maailmameistriks tulnud Robert Reid.
Asi läks tõsisemaks 2010. aastal, kui koos Harry Huntiga osaleti viiel JWRC etapil. Hooaja parimaks saavutuseks jäi Kataloonia ralli JWRC klassi viies koht ning aasta kokkuvõttes oldi Thierry Neuville – Nicolas Klinger järel kaheksandad.

Taylor - Marshall 2011.aasta auto24 Rally Estonial

Aasta hiljem osales Marshall WRC Akadeemia sarjas, kus oli koos Molly Tayloriga konkurent meie Egon Kaurile – Erik Lepiksonile/Mait Laidveele ning Miko Niinemäele – Timo Kasesalule/Mait Laidveele/Toomas Valterile. Hooaja kokkuvõttes lõpetati 11.kohal ning parimateks tulemusteks jäid oma klassi viiendad kohad Prantsusmaalt ja Walesist. Sama aasta juulis külastasid britid ka Eestit, kui osalesid auto24 Rally Estonial. Järgneval hooajal jätkus Marshalli koostöö Tayloriga, kuid britt istus kodustel meistrivõistlustel veel samasse autosse Keith Cronini ja Arron Newbyga ning osales Kataloonia MM-rallil Elfyn Evansiga, kus saavutati WRC Akadeemia klassi kolmas koht.
2013.aastal jätkas Marshall peamiselt ERC sarjas koos Tayloriga ning hooaja lõpus tegi kaks starti Monzas Craig Breeni kaardilugejana. 2014.aastal ristusid briti teed hollandlase Kevin Abbringuga, kellega osaleti ERC sarjas. Lisaks tegi Marshall endiselt koostööd Tayloriga, kellega Soome MM-rallil JWRC arvestuse kolmas koht võeti. 2015. ja 2016. aastal osales võistluspaar Abbring – Marshall kokku üheksal MM-rallil Hyundai i20 WRC´ga ning meeste parimaks resultaadiks jäi möödunud aastase Kataloonia ralli seitsmes koht. Viimane ühine start Abbringuga tehti 2016. aasta novembris,  kui Prantsusmaal sõidetud  Rallye du Var´il osaleti Hyundai i20 R5 autol ning see ka üldarvestuses võideti.

Paddon – Marshall´i ühine debüüt juba märtsi lõpus

Alates Saksamaa MM-rallist istuvad need kaks meest Hyundai i20 Coupe WRC autos, mille uksel nr. 4

Hayden Paddon ja Sebastian Marshall teevad oma ühise rallidebüüdi juba märtsi lõpus sõidetaval San Remo rallil. Itaalia meistrivõistluste teine etapp saab olema Paddonile heaks testiks enne aprillis sõidetavat Korsika rallit. Kindlasti saab see Paddonil ja Marshallil olema ka hea võimalus harjutada koostööd, mis hooaja teiseks pooleks peab olema perfektseks lihvitud.
Kui MM-sarjas sõidab Paddon i20 Coupe WRC´l ,siis Itaalias stardib ta Hyundai i20 R5 autol, mille valmistab ette HMI - Italian Rally Team.
Kui Paddonile on see i20 R5 autol esmane kogemus, siis Marshall on sellel autol juba osalenud neljal rallil ning temal ning Kevin Abbring´il on olnud suur roll auto testimisel.

„See saab olema mu esimene San Remo ralli ning esimene start uue generatsiooni i20 R5 autol ning ma ootan seda väga. Saada nädal varem sõita sarnastes tingimustes, mis mind ootavad ees Korsikal on suurepärane võimalus. Kindlasti on kohalikud Itaalia sõitjad seal kiired ning meie eesmärk ei saa sellel rallil olema hea tulemuse püüdmine vaid üritame saada võimalikult palju kogemust. Lisaks muule uuele saame esimest korda koos Sebastianiga istuda võistlustingimustes ühes autos ning see on meie ühist tuleviku silmas pidades väga hea võimalus,“ sõnas Paddon enne eesootavat uut väljakutset.


Fotod: Hyundai Motorsport, Petri Skog (eWRC)

No comments:

Post a Comment