Tuesday, November 1, 2016

Hüvasti VW Motorsport ja Polo R WRC!

Autospordi portaal Autosport.com kirjutab oma tänases värskes uudises, et täna Wolfsburgis, VW peakorteris toimunud koosolekul otsustati, et VW Motorsport autoralli MM-sarjas hooajal 2017. ei osale. Seega sõidavad VW Polo R WRC-d viimast korda tänavusel Austraalia rallil. Neljal viimasel aastal nii sõitjate, kui ka tootjate tiitlid võitnud meeskonna otsuse põhjuseid saab suure tõenäosusega otsida VW diiselautode emissiooni skandaalist, mis lahvatas möödunud aasta septembris. Kui möödunud nädalal teatas VW grupp, et loobuvad ka Audiga Le Mansi sarjas osalemisest, siis nüüd ka pärast väga edukaid hooaegasid VW ka autoralli MM-sarjast.
Eriti kurvaks teeb mind selle juures see, et VW koos Marcus Grönholmi ja praeguste sõitjatega on ju ka arendanud 2017.aasta reeglitele vastavad Polo R WRC ning me ei näegi selle tõelist potentsiaali.

Kurb, et rallimaailm ei näegi 2017.aasta Polo R WRC versiooni konkurentide vastu heitlemas

Mis saab VW sõitjatest?

Kõige suurem küsimus tekib nüüd kohe, et mis saab VW sõitjatest. Neljakordne maailmameister Sebastien Ogier tahab ma usun järgmise hooaja autoralli MM-sarja uuel ajastul kindlasti olla üks tiitlinõudlejaid. Kui siiani on lisaks tema suurepärastele sõiduoskustele teda toetanud ka pea laitmatult töötanud läbi aegade üks parimaid ralliautosid Polo R WRC, siis mis saab nüüd?
FIA järgmise aasta soov/nõue oleks, et igal rallil oleks stardis kolm meeskonna autot.
Hyundai ja Citroen on juba uue hooaja sõitjad kinnitanud ning tundub, et sinna maailmameistril asja pole. Kuid samas on tal ju minevikust soojad suhted Citroeniga, kuid Kris Meeke ja Sebastien Ogier meeskonnakaaslastena oleks nagu omal ajal Loeb – Ogier, mis jahvatas kohati päris pigemist jagu. Parimate variantidena jäävad veel Toyota ja M-Sport. Millegipärast kipun arvama, et Toyota poole võtab nüüd suuna Jari-Matti Latvala, keda ees ootamas kaasmaalasest neljakordne maailmameister Tommi Mäkinen ja ka juba endale uueks hooajaks Jaapani meeskonnas koha kindlustanud Juho Hänninen. M-Spordi boss Malcolm Wilson on juba aastaid heietanud teemat, et sooviks enda meeskonda sama andekat prantslast nagu Ogier ning üheks põhjuseks miks tänavuseks hooajaks sai M-Sport põhisõitja koha Eric Camilli oligi see, et ehk temast on kasvamas järjekordne prantsuse sõitja, kes kõigile tagatulesid näitaks. Ogier ja Wilson on ennegi pidanud läbirääkimisi, kuid nüüd pärast VW loobumist saavad need täiesti uue tähenduse. Tahaks hinges väga loota, et Ott Tänakul on olukord hetkel juba turvaline ja uue hooaja lepingul M-Spodiga allkirjad all ja oi kui vinge oleks ühes meeskonnas näha just Ogieri ja Tänakut sõitmas, sest siis saaks sõna otseses mõttes võrdsetes tingimustes nende kahe mehe võrdluse. Viimase aja WRC kuluaarides on veel räägitud, et Ford on avaldanud ka oma soovi p taas uue auto arendamisse ja M-Sporti panustada, mis omakorda võiks ju tähendada kokkuvõttes ühe vinge ajastu algust ja miks mitte võite ja tiitlit Fordile.
Ja siis jääb veel üle Andreas Mikkelsen, kes on sel aastal liikumas elu parima WRC üldarvestuse koha suunas ja sooviks kindlasti ka uuel hooajal olla WRC sarja üks „suurtest kaladest“.
Üks variant tundub veel olevat DMACK, kes on juttude järgi uuel hooajal rajale toomas kaks uut Fiesta WRC-d, kuid sinna on juttude järgi ühe koha juba broneerinud Elfyn Evans, kes sel aastal WRC2 sarjas osales.
Seega hetkel siis lõi VW oma uudisega WRC sarja kaardipaki korralikult segamini ja tuleb vaid oodata lähinädalaid, kus siis kõik peaks selgeks saama, kes uuel hooajal millise auto rooli keeramas on.
Igatahes tänud VW Motorsport nende üli vingete aastate eest ja tükike minust siiski loodab, et see ametlikuna näiv uudis seda siiski poleks. Homme siis on asi ametlik, kui peaks tulema VW ametlik pressiteade.


VW Polo R statistika:

Sõitjate ja tootjate MM-tiitlid: 2013-16
Ralli võite: 42
Alates Monte-Carlo rallist 2013 sõitnud 980 kiiruskatset, millest võitnud 622


Foto: VW Motorsport

No comments:

Post a Comment