Friday, September 23, 2016

Tartu Rally avapäeva võitsid Roland Murakas – Kalle Adler

Reedel alanud EAL Eesti autoralli meistrivõistluste kuuenda etapi, Tartu Rally avapäeva järel on liidrid Mitsubishi Lancer Evo X masinal sõitvad Roland Murakas – Kalle Adler.
Järjekorras 3.Tartu rallile startis 65 võistluspaari ning avapäeval sõideti kaks kiiruskatset, kogupikkusega 13,37km.

Avakatsena sõidetud 11,33 km pikkuse Ropka Autohooldus kiiruskatse võitsid Roland Murakas – Kalle Adler (Mitsubishi Lancer Evo X). Katse teise aja sõitsid välja meistrivõistluste absoluutarvestuse ja N-rühma liidrid Egon Kaur – Silver Simm (Mitsubishi Lancer Evo IX), kes kaotasid Murakas – Adlerile 0,2 sekundiga. Katse kolmanda aja said samuti Mitsubishi Lancer Evo IX masinal sõitvad Kaspar Koitla – Andres Ots, kes kaotasid katsevõitjatele kahe sekundiga.

Tartu Rally avapäeva parimad olid Roland Murakas - Kalle Adler


Tartu Rally avapäeva lõpetas 2,04 km pikkune Tartu Laululava kiiruskatse, mille võit läks võistluspaarile number 3.Rainer Aus – Simo Koskinen (Mitsubishi Lancer Evo IX), kes avakatsel kaotasid aega käigukasti probleemide tõttu. Õhtupimeduses sõidetud publikukatsel näitasid teist aega Roland Murakas – Kalle Adler, kes kaotasid Aus – Koskinenile 1,7 sekundit. Murakas – Adleriga jagatud katseaega näitasid neljaveoliste rahvusliku klassi EMV7 (E12) sõitjad Ranno Bundsen – Robert Loštšenikov (Mitsubishi Lancer Evo VIII). Sarnaselt avakatsele näitasid katse kolmandat aega Koitla – Ots, kes kaotasid Aus – Koskinenile 2,4 sekundiga.

EAL autoralli meistrivõistluste kuuenda etapi avapäeva järel juhivad rallit Roland Murakas – Kalle Adler, kelle edu Egon Kaur – Silver Simmi ees on 1,5 sekundit. Peale Tartu Rally avapäeval sõidetud kahte kiiruskatset jagavad absoluutarvestuse kolmandat kohta Kaspar Koitla – Andres Ots ja Rainer Aus – Simo Koskinen, kes kaotavad liidritele 2,7 sekundiga.
Samad võistluspaarid moodustavad peale reedest võistluspäeva ka klassi N4 (EMV2) paremiku.

„Arvasin, et linnakatsel veel ei ole nii pime ja otsustasin lisatulesid autole mitte panna, kuid oleks vist siiski pidanud. Kaotasin selle tõttu katse alguses mõne sekundi, kuid muus osas on kõik ok,“ võttis Tartu Rally avapäeva võitnud Murakas Tartu linnakatse ja avapäeva kokku.

Kaheveoliste kuni 1,6 liitrise mootoriga autode EMV3 arvestuses juhivad rallit Miko-Ove Niinemäe – Martin Valter (Peugeot 208). Avapäeva järel hoiavad klassi teist kohta Ken Torn – Kuldar Sikk (Ford Fiesta R2), kes kaotavad klassiliidritele 8,8 sekundiga. Klassi kolmandad on Oliver Ojaperv – Jarno Talve (Ford Fiesta R2), kellel kogunes avapäeva kahe katsega kaotust Niinemäe – Valterile  17,9 sekundit.

Kuni kaheliitrise mootoriga kaheveoliste autode klassis EMV4 on peale avapäeval sõidetud kahte kiiruskatset juhtimas Kristo Subi – Raido Subi (Honda Civic Type-R). Klassi teised on Karel Tölp - Martin Vihmann (Honda Civic Type-R), kes kaotavad Subidele 8,9 sekuniga.  Liidritest 13,8 sekundi kaugusele jäävad peale reedeseid katseid Kaspar Kasari - Hannes Kuusmaa (Honda Civic Type-R).

Rahvuslikus E-rühma klassis EMV5 (E9), kus sõidetakse 1,6 liitrise mootoriga kaheveoliste masinatega on peale avapäeva juhtimas Karl Martrin Volver – Margus Jõerand (Lada Kalina). Klassi teisena lõpetasid hooaja viienda kruusaralli avapäeva Janar Tänak – Janno Õunpuu (Lada S1600), kes kaotavad Volver – Jõerannale 8,3 sekundiga. Võistluspäeva viimase katsega tõusid klassi kolmandaks  Rainer Meus - Janek Tamm (Lada VFTS), kes kaotavad klassi liidritele 25,5 sekundiga.

Rahvusliku rühma EMV 6 (E11) klassis, kus sõidetakse üle kaheliitrise mootoritega autodega on kahe sõidetud kiiruskatse järel liidrid leedukad Egidijus Valeisa - Povilas Reisas (BMW M3). Parimate eestlastena lõpetasid „BMW klassi“ Tartu Rally avapäeva Marko Ringenberg – Allar Heina (BMW M3), kes kaotavad leedukatele 7,9 sekundiga. Klassi kolmandad on reedese võistluspäeva järel Mario Jürimäe - Rauno Rohtmets (BMW M3), kes jäävad klassi liidritest maha 25,2 sekundiga.

Neljaveoliste rahvusliku klassi EMV7 (E12) autode arvestuses olid avapäeva parimad Ranno Bundsen – Robert Loštšenikov. Klassi teist kohta hoiavad peale 13,37 sõidetud katsekilomeetrit Aiko Aigro – Kermo Kärtmann (Mitsubishi Lancer Evo VI), kes jäävad liidritest maha 5,5 sekundiga. Avapäeva järel on klassi kolmandad Siim Liivamägi - Edvin Parisalu (Mitsubishi Lancer Evo VI), kes kaotavad Bundsen – Loštšenikovile 24,6 sekundiga.

Veoautode klassi EMV8 (E13) Tartu Rally avapäeva parimad olid Rainer Tuberik - Tauri Taevas (GAZ 51), kelle edu enne homseid katseid on Taavi Niinemets - Esko Allika (GAZ 51A) ees 6,8 ning Kristo Laadre - Andres Lichfeldt (GAZ 51 A LANG) ees 11,2 sekundit.

Esimene võistlusauto stardib Tartu Rally teise võistluspäeva avakatsele kell 08:58.
Laupäeval  ootab võistlejaid ja pealtvaatajaid üheksa kiiruskatset, kogupikkusega 109,26km. 
Ralli punktikatseks on 17,52 km pikkune SS11 Penetron, mis on ühtlasi ka tänavuse Tartu Rally viimaseks katseks.

Järjekorras 3. Tartu Rally võitjad sõidavad Tartu Raekojaplatsis olevale poodiumile laupäeval kell 18:30.

Foto: Ray Põder

No comments:

Post a Comment