Thursday, August 18, 2016

Lõpuks ometi asfalt!

Pärast kolme nädala pikkust pausi jätkub autoralli MM-sari hooaja esimese asfaldiralliga. Kuigi Montes on ka teekatteks asfalt, siis muutuvate ilmaolude ning kohatise lume ja jää tõttu seda siiski puhtaks asfaldiralliks ei nimetata.
Hooaja üheksas etapp sõidetakse Saksamaal, mis pidi olema esimeseks kolmest järjestikusest asfaldirallist, kuid selle nädala alguses selgus, et algselt järgmise etapina plaanis olnud Hiina ralli jääb siiski ära. Viimati 1999.aastal MM-kalendris olnud Hiina ralli oli tänavu MM-sarja come backi tegemas, kuid kahjuks on möödunud kuul toimunud viimaste aastate kõige hullemad üleujutused teid liialt kahjustanud ning neid ei suudeta õigeks ajaks korda teha, mis jättis organiseerijatele ainsaks võimaluseks ralli ära jätta.
Hooaja ühe keerulisema ralli võistluskeskus asub Saksamaa vanimas linnas Trieris ning stardi ja finišipoodium Porta Nigras.
Sõitjad on Saksmaa rallit nimetanud etapiks, kus muutuvate teeolude ja rajatingimuste tõttu on kõigil kolmel võistluspäeval neid ees ootamas justkui kolm mini rallit.

Sellel nädalavahetusel ootavad maailma parimaid rallisõitjad Saksamaa asfaltteed

Järjekorras 34.Saksamaa rallil on tänavu kavas 18 kiiruskatset, kogupikkusega 306km.
Reedesel võistluspäeval on sõitjaid ees ootamas viis kiiruskatset, millest neli sõidetakse Moseli veiniistanduste piirkonnas ning päeva lõpetab 8,21 km pikkune ralli uus katse Ollmuth.
Laupäeval ehk ralli pikimal võistluspäeval läbitakse üheksa kiiruskatset ja ligi 150 katsekilomeetrit. Päeva kõige raskemaks katsumuseks saab kindlasti olema kahel korral sõidetav 40,8 km pikkune Panzerplatte Lang  kiiruskatse, mis sõidetakse Baumholderi linnakeses asuvas sõjaväe treeningaladel, kus vaid üks väike sõiduviga võib lõppeda teeäärde paigutatud betoonist blokkide ehk Hinkelsteinide otsas, mis mõeldud tankide teel hoidmiseks.
Pühapäeval sõidetakse kaks lühikest korduvkatset, millest esimene sõidetakse taas Moseli piirkonnas ning teine Luksenburgi piiri lähedal Eifeli mägedes.
Kuna asfaldirallidel on seoses muutuvate ilmaoludega väga oluline rehvivalik, siis nii Michelin kui ka DMACK toovad just Saksamaal rajale uued rehvisegud, mis peaks siis sõitjate elu nendel kiiretel ja muutuvate oludega teedel lihtsamaks tegema. Kindlasti annavad oma panuse sõitjate edusse ka asfaldirallidel lubatud gravel crew´d ehk siis eesautod, mis annavad enne katset sõitjatele viimast infot muutunud tee- ja ilmaolude kohta.
Järjekorras 14.Saksamaa MM-rallile on startimas 88 võistluspaari, kellest 11 sõidavad WRC masinatega. Kui WRC, WRC2 ja WRC3 sõitjate jaoks on tegemist hooaja üheksanda etapiga, siis JWRC sõitjatele on see hooaja neljas etapp.

Kas Ogier suudab pool aasta kestnud võidu põua lõpetada?

VW Motorsport sai möödunud aastal lõpuks kolmandal katsel oma kodurallil jackpoti, kui võttis kolmikvõidu järjestuses Sébastien Ogier, Jari-Matti Latvala ja Andreas Mikkelsen. Lisaks kolmikvõidule võitsid VW Polo R WRC masinal sõitnud võistlejad ka kõik 21 kiiruskatset, kaasaarvatud ka punktikatse.
Wolfsburgist pärit meeskond on peale tänavu sõidetud kaheksat MM-etappi hoidmas kolmikjuhtimist ka MM-punktitabelis, seega Saksamaal starditakse kahel esimesel võistluspäeval katsetele peaaegu samas järjestuses, mis möödunud aastal lõpetati. VW Motorspordil täitus 50 võistlusaasta ning kindlasti loodetakse koduteedel seda tähist ka vääriliselt tähistada.

Ogier - Ingrassia lähevad Saksamaal püüdma hooaja kolmandat võitu

Kolmekordsed maailmameistrid Sébastien Ogier – Julien Ingrassia stardivad, nagu juba tavaks saanud, esimese autona. 31. järjestikust korda esimesena katsekilomeetreid mõõtma minevad prantslased on aga erinevalt kruusarallides seekord eelises, sest vähemalt katsete esimestel läbimistel on nendel tee puhas ja pole veel konkurentide poolt kurvide lõikamise tagajärjel teel ootamatut libedust tekitavat kruusa, kive jne…
Kindlasti on Ogier väga võidunäljas, sest mees nautis viimati ralli võitu veebruaris sõidetud Rootsi rallil. Kui möödunud aastaseks Saksamaa ralliks oli Ogieril ette näidata juba viis võitu, siis tänavusel hooajal on neid tulnud vaid kaks. Ülipõneva hooaja jooksul on kaheksast etapist kaks võitu ette näidata peale Ogieri vaid Citroeni sõitjal Kris Meekel ning lisaks neile meestele on veel võit tänavusest hooajast ette näidata neljal sõitjal. VW sõitja läheb Treiri ümbruses sõidetaval rallil püüdma karjääri kolmandat Saksamaa ralli ning karjääri 35. MM võitu.

VW meestest hoiavad punktitabeli teist kohta tänavused Poola MM-ralli võitjad Andreas Mikkelsen - Anders Jæger. Mikkelsen on VW sõitjatest ainus, kellel on Saksamaa asfaldilt eelnevatelt aastatelt ette näidata kaks poodiumikohta. Norralane on end seega juba asfaldil piisavalt kiire sõitjana tõestanud ning selle fakti kinnituseks olgu kasvõi see, et mees võitis oma karjääri esimese WRC ralli just enamuses asfaldil sõidetud 2015.aasta Kataloonia rallil. Pärast Soome ralli ebaõnnestumist soovib Mikkelsen kindlasti end koos kaardilugeja Jægeriga tõestada ning vähemate mõtetega kui poodiumikoht VW Polo R WRC-l sõitvad norralased kindlasti starti ei lähe.

Pärast kodust Soome rallit tõusid hooaja punktitabeli kolmandale kohale soomlased Jari-Matti Latvala – Miikka Anttila. Kuigi soomlastel ei õnnestunud hooaja tähtsamal rallil võitu võtta, siis arvestades meeste tänavust hooaega võis hooaja kuuenda kruusaralli tulemusega siiski täitsa rahule jääda. Latvala on Saksamaal lõpetanud kahel korral poodiumil ning soomlane oli möödunud hooajal meeskonnakaaslasele Ogierile korraliku konkurentsi pakkumas, kuid Panzerplatte katse ettevaatlikus röövis mehelt võimaluse võidu eest heidelda.
Tänavune Mehhiko MM-ralli võitja sai enne Saksamaa rallit lisaks tänavuse hooaja masinale testida ka uue hooaja Polo R WRC masinat ning lisaks osales soomlane Audi Quattro roolis kodusel Lahti Historic rallil, mille küll kahjuks tehnilise vea tõttu katkestas.
Kuna VW Motorspordi üks toetajatest on Red Bull, siis käis Latvala veel enne Saksamaa rallit Soomes  filmimas ühte väga lahedat klippi, kus Ouninpohja katsel ta „põgenes“ 2015.aasta Dakari ralli võitja Ayrat Mardeevi poolt juhitud Kamazi eest. Seda kuidas see lahe klipp välja näeb ja kas Kamaz Ouninpohja katse kollase maja hüppes ka rattad lahti sai, saab vaadata SIIT

Kogu seda lahedat ettevõtmist oli abis üles võtmas ja jäädvustamas Eesti üks parimaid fotograafe Jaanus Ree.

Kas Hyundai suudab korrata 2014.aasta saavutust?

Korea autotootja Hyundai jaoks on Saksamaa ralli ajaloolise tähendusega, sest just Trieri ümbruses sõidetud katsetelt pärineb 2014.aastat meeskonna esimene WRC sarja etapivõit.
Kui VW jaoks on tegemist koduralliga, siis mõnes mõttes on see koduralli ka Hyundai Motorsport meeskonnale, kelle meeskonna peakorter asub ralli võistluskeskusest vaid paari sõidutunni kaugusel.
Hyundai uue i20 WRC rajale tulek on õnnestunud suurepäraselt ning meeskonnal on kaheksast sõidetud rallist ette näidata kaks võitu ja neli poodiumikohta.
Kindlasti soovib meeskond Saksamaal lõpetada taas poodiumil, sest Soomes jäi sellest puudu vaid 4,6 sekundit. Kas uus i20 on ka asfaldil sama hea, kui seda on olnud kruusal ning kas meeskonna sõitjad suudavad korrata 2014.aasta edu, selgub juba pühapäeva õhtuks.

Hyundai sõitjatest hoiavad punktitabelis kõrget neljandat kohta Hayden Paddon – John Kennard, kellele see on Saksamaa teedel nende ühiseks neljandaks stardiks. Hyundai Mobis World Rally Team värve esindava uusmeremaalaste seni parim resultaat Saksamaa kõva kattega teedelt pärineb hooajast 2013, kui WRC2 klassi Škoda Fabia S2000`ga sõites lõpetati ralli kaheksandal kohal.

Kindlasti soovivad Hyundai ja Thierry Neuville Saksamaal korrata 2014.aasta saavutust

Kohe meeskonnakaaslaste seljataga paiknevad punktitabelis Theirry Neuville – Nicolas Gilsoul. Kui Andreas Mikkelsen sai tänavu oma karjääri teise võidu Poolas, siis belglane jõudis sama tähiseni tänavusel Sardiinia rallil. Just Sakamaal karjääri esimest võitu tähistanud Neuville läheb kõrget kohta kindlasti püüdma ka tänavu, sest kui näiteks Jari-Matti Latvalal on tema hooaja tähtsaim võistlus Soome MM-ralli, siis Hyundai sõitja jaoks on tema kodule kõige lähem etapp just Saksamaal sõidetav asfaldiralli.

Pärast vahele jäänud Soome MM-rallit on Hyundai Shell World Rally Team värvides taas rajal Dani Sordo – Marc Marti. Soome ralli eelsel testil masina tehnilise vea tõttu rajalt välja sõitnud ja selga vigastanud Sordo on õnnelikust õnnetusest tänaseks taastunud. Kui teistel Hyundai meeskonna põhisõitjatel Paddonil ja Neuvillel on tänavusest hooajast ette näidata võit, siis stabiilset ja kiiret sõitu tegeval Sordol on esimeseks sihiks jõuda poodiumile ning Saksamaal tundub selleks olevat suurepärane võimalus. Hyundai sõitja on tänavu poodiumi viimasest astmest vaid koha kaugusele jäänud koguni neljal korral.
Saksamaa ralli on olnud hispaanlasele õnnelik koht, sest lisaks sellele, et aastast 2013.pärineb sealt tema karjääri seni ainus MM-võit, on ta veel lõpetanud ralli viiel korral poodiumil. Ka Sordol ja Martil oli oma osa Hyundai 2014.aasta ajaloolises hetkes, sest lisaks meeskonna esimesele võidule oli see ka meeskonna esimeseks kaksikvõiduks, sest Neuville – Gilsoul järel lõpetasid teisena just Sordo – Marti.

Kas Éric Camilli näitab asfaldil Mads Østbergile koha kätte?

Peale kaheksat sõidetud MM-rallit hoiavad punktitabeli kuuendat kohta M-Sport meeskonna sõitjad Mads Østberg - Ola Fløene. Kui hooaja algul näitasid norralased väga head kiirust ning lõpetasid Rootsi ja Mehhiko rallil poodiumi viimasel astmel, siis sealt edasi on meeste hooaeg läinud pigem allamäge ning ära on võetud pigem pakutud, kui tugevas heitluses võidetud MM-punktid.
Samal ajal kui DMACK meeskonnas sõitvad Ott Tänak ja Raigo Mõlder on tõestanud, et Ford Fiesta RS WRC masin on siiani võiduvõimeline masin on 2012.aasta Portugali ralli võitja hakanud leiutama aina uusi vabandusi, miks ta ei saa paremaid katseaegasid näidata. Selles osas on rahulolematust näidanud ka meeskonna boss Malcolm Wilson, kes just kruusal ootab Østbergilt palju kiiremat sõitu, kui ta seda peale Mehhiko rallit näidata on suutnud.
Hoolimata sellest, et asfalt ei ole norralaste tugevaim teepinnas, millel kõrgete kohtade eest heidelda, on neil kahe peale ette näidata 14 Saksamaa MM-starti ning kaardilugeja Fløene on viimasele kahel aastal saanud Saksamaa ralli poodiumil šampust pritsida. Madsi Saksamaa parim resultaat pärineb hooajast 2012, kui ta Ford Fiesta WRC masinal lõpetas ralli neljandal kohal.
Märtsi kuus osalesid mehed Kanaari saartel sõidetud Euroopa meistrivõistluste avaetapil, kus Fiesta R5 masinaga väga kiiret sõitu näidati, kuid avapäeva viimasel katsel väljasõidu tõttu katkestati.

Ei oleks üldse üllatus, kui Saksamaa ralli lõpuprotokollis oleks parim M-Sport sõitja Eric Camilli
Meeskonna teise masina toovad starti Éric Camilli - Benjamin Veillas, kelle jaoks on see WRC masinaga esimeseks stardiks asfaldil. Kui hooaja algus oli noorel prantslasel arusaadavatel põhjustel konarlik, siis nüüd on tänavu WRC masinaga debüüthooaega sõitev mees näidanud juba arvestatavat kiirust ning võitnud ka ühe kiiruskatse. Kui jää, lumi ja kruus on Camilli jaoks olnud pigem mitte temalikud teekatted, siis eesootava Saksamaa ralli peaks prantslase suule tooma küll positiivse naeratuse, sest just asfaldil on see noormees rallisõitja karjääri alustanud.
Saksamaa MM-ralli on Camilli jaoks märgilise tähendusega selles osas, et just Saksamaal tegi ta aastal 2014. JWRC klassis autoralli MM-sarja debüüdi. Möödunud aastast on prantslasel Trieri ümbrusest ette näidata WRC2 arvestuse teine koht. Arvestades Camilli arengut kruusal, siis ei imestaks, kui prantslane võtab ühe päeva Saksamaal WRC masinaga kohanemiseks ning ralli lõpuks edestab oluliselt kogenumat meeskonnakaaslast.

Mida suudavad uute asfaldirehvidega Tänak – Mõlder?

Briti rehvitootja DMACK toob Saksamaal rajale uued asfaldirehvid. Lisaks pehmele rehvisegule S5+ ja kõvemale H5+ on nüüd DMACK meeskonna eestlastel Ott Tänakul – Raigo Mõlderil kasutada ka spetsiaalselt märgadeks oludeks valmistatud rehvisegu W5+.
DMACK on end sel aastal rehvitootjana juba piisavalt tõestanud ning selle tõestuseks on neil ette näidata Poola MM-ralli teine koht ning 17 kiiruskatsevõitu.

Tänak - Mõlder lähevad uute DMACK rehvidega Saksamaa teedelt püüdma karjääri parimat resultaati

Ott Tänak on tänavu näidanud väga stabiilset ja kiiret sõitu ning kuigi ette on tulnud kaks katkestamist, siis sellest hoolimata on kogutud juba korralikud 52 MM-punkti, mida on näiteks võrreldes kogu möödunud hooajaga vaid 11 punkti vähem. Kuid sõita on veel viis MM-rallit.
Ott ja Raigo on koos startinud Saksamaal kaks korda. Möödunud hooajast on meestel WRC masinaga sõites ette näidata absoluutarvestuse kaheksas koht ning hooajal 2014. saavutati  Fiesta R5 masinal sõites WRC2 klassi teine koht. Tänak on Saksamaal kokku startinud viiel korral. Kui Mõlderiga on Tänakul Saksamaa teedelt ette näidata kaks starti, siis koos Kuldar Sikuga on saarlasel seljataga kolm starti ja 2011. aasta SWRC arvestuses klassivõit.
Kuldar on kohal ka tänavusel Saksamaa MM-rallil, kus ta ülesandeks on Otile ja Raigole enne katset gravel crew tööd tehes infot edastada.

„Mulle meeldivad Saksamaa asfaldikatsed – siin on igal katsel võimalik kogeda erinevaid ilma- ja teeolusid, seega peab alati olema valmis kompromissideks. Oleme sel aastal kruusal head kiirust näidanud ning loodetavasti on ka sel nädalavahetusel meie jaoks sobivad tingimused. Igatahes me anname endast taas maksimumi, et ralli lõpuks saavutada meid rahuldav tulemus,“ võttis Tänak hooaja esimese asfaldiralli eel ees ootava kokku.  


Pärast edukalt lõppenud Soome MM-rallit jätavad Saksamaa ralli vahele peaaegu kõik Abu Dhabi Total WRT sõitjad. 

Ainsa Citroen´i WRC masinaga stardivad Saksamaal Lefebvre - Moreau

Ainsana stardivad eravärvides Citroen DS3 WRC masinaga Stéphane Lefebvre - Gabin Moreauga, kes teades, et Abu Dhabi Total WRT jätab sel hooajal Saksamaa ralli vahele, otsustasid siiski ühel oma lemmikrallil tänu toetajate abile osaleda. Lefebvre tähistab tänavusel rallil aasta möödumist karjääri esimesest WRC masina stardist. Teise erasõitjana toob Saksamaal rajale Ford Fiesta RS WRC masina ukrainlane Oleksiy Tamrazov, kellele tänavusel auto24 Rally Estonial luges Škoda Fabia R5 masinas kaarti Kuldar Sikk.
WRC2 arvestuses on hooaja esimesele asfaldirallile startimas 21 võistluspaari ees otsas kodupubliku lemmiku Armin Kremeriga.


Fotod: VW Motorsport, Hyundai Motorsport, M-Sport, DMACK, Jakub Pojmicz, @World

No comments:

Post a Comment