Wednesday, July 13, 2016

Eksklusiivintervjuu möödunud aastal auto24 Rally Estonial absoluutarvestuses kolmanda koha saanud Rainer Ausiga



auto24 Rally Estonia eelses, viiendas Rallihullu sõidupäeviku eksklusiivintervjuus, esitasin küsimusi möödunud aastal koos kaardilugeja Simo Koskineniga auto24 Rally Estonia suurepärase kolmanda kohaga lõpetanud Rainer Ausile. Intervjuust selgub muuhulgas, et kes on Raineri mentor ning millist autospordiga seotud kogemust sooviks noormees järgmiseks proovida.


Kuidas jõudsid autorallini?

Mina jõudsin autorallini tänu mu isa Kaidole. Esimesed kiiremad sõidud sai tehtud kuskil 13. aastasena Moskvitšide roolis kinnisel rajal. Isa koos sõpradega käis aegajalt nii öelda kätt harjutamas ja ennast välja elamas. Loomulikult oli ka mul huvi suur ja nii kui vanemad mehed pausi tegid, istusin mina rooli. Samal ajal ehitasime isaga Lada 2105 sportlikeks võistlusteks ja üks hetk, kui seda mulle proovida anti, siis oli juba selge, et varsti tuleb end Eesti Meistrivõistlusteks valmis panna.

Kes on Su mentor/eeskuju?

2003. aasta alguses sai selle sama Lada 2015-ga sõidetud päris palju jääradade võistlusi ja üks hetk oli meie seltskonnas Nõukogude Liidu aegne tippsõitja Vello Õunpuu. Tema nägi minu sõidus ja olekus midagi erilist ning oli väga hea meelega abiks nii sõidutreeningutel kui teoorias ja kõiges muus, mis rallimaailma eripäradesse kuulub. Mul on olnud au olla ka Markko Märtini õpilane ja sõita tema „team´i“ MM-Motorsport ridades aastatel 2006-2007.

Hooajal 2012 sõitsid pool hooaega Rein Jõessaarega ja hooaja neli viimast ralli istus Sinu kõrval Simo Koskinen, kes istub seal siiani. Mis tingis selle kaardilugeja vahetuse?

Antud hetke olukord tingis sellise muudatuse. See oli minu otsus. Simo oli minuga ühes autos istunud ka rallikarjääri algusaastatel ja vahepeal kogunud vajalikke kogemusi paljudes teistes autodes. Ta on tahtmist täis ja hea kaardilugeja!

Samal aastal tulite ka Eesti meistriks nii klassis N4, kui ka absoluutarvestuses. Sealt hooajast pärinevad ka Sinu nimel olevad kaks viimast ralli üldvõitu. Mis Sa ise arvad miks see võidu paus nüüd nii pikaks veninud on?

Kas tõesti on see võitude paus nii pikk olnud??? Aga tagantjärgi mõeldes on kohati palju ebaõnne olnud ja tuleb tunnistada, et Eesti tase on ikkagi päris tihe olnud viimastel aastatel.

Oled ise ühes hiljutises intervjuus öelnud, et tahaksid selle igavese teise staatuse kuidagi nüüd kellelegi teisele edasi anda ja taas võita. Loen sellest välja, et väiksemat sihti kui selle aasta meistritiitel sul ja Simol tänavu pole?

See jutt vastab tõele. Tundub, et uunikumi jutt on kuidagi igavese teise vastu vahetunud. Eks väike lõõpimine käib ikka spordi juurde, see on tore ju. Aga oleme viimastel aastatel olnud suhteliselt stabiilsed ja kiiruse üle kurta ei saaks. Küllaga on olnud ebaõnne, väiksemaid apsakaid ja võib-olla piisavalt ettevaatlikust. Ma usun, et seda kannatab parandada ja sihtida taaskord esikohti ning meistritiitlit.

Kui kodustel meistrikatel pole viimased hooajad just nii hästi läinud kui oled soovinud, siis kodusel ERC etapil auto24 Rally Estonial olete aasta aastalt aina paremaid tulemusi näidanud. Ütle nüüd ausalt, et kui suuri riske Sa Lõuna-Eesti teedel oled võtnud ja kas midagi on veel nö varuks ka
jäänud või oled endast kõik andnud?

See oli koht kus näidata head tulemust ja ma arvan, et kõik see melu ja mastaap motiveeris kiiremini ja paremini sõitma. Võtsin kindlasti mingeid riske rohkem, aga alati on kuskil veel ruumi. Selleks aastaks on ka midagi varus!

Kas Simo eelmisel aastal pidi Sind juba kuskil tagasi ka hoidma, kui sekund sekundis heitlus käis?

Simoga me üksteise tempot väga ei korrigeeri ja ta mind tagasi hoidma ei hakanud. Me pigem arutame olukordi ülesõidul katsete vahel ja sellest tulenevalt tuleb otsused ise teha. Kui keegi ikka kuklasse hingab, siis pole seal midagi tagasi hoida. Kui Liider on kaugel ees, siis tuleb lihtsalt mõistusega sõita, nii lihtne see ongi.

Kohe-kohe on ees ootamas auto24 Rally Estonia, kus eelmisel aastal lõpetasid suurepärase kolmanda kohaga. Millised on tänavused eesmärgid ja mida rallilt ootad?

Ootan ilusat ilma ja suurepärast võidusõitu. Eelmiste aastate head tulemused suruvad veidike pingeid peale... või siis üritatakse neid peale suruda, aga me lähme siiski tegema oma kiiret sõitu ja tahame võtta Rally Estoniast maksimumi. 2014 aasta neljanda  ja 2015 aasta kolmanda koha jätkuks oleks meeldiv taaskord poodiumil olla, aga kuna ma ennustusvõistlustega ei tegele, siis võiksime minna järgmise teemaga edasi J

Keda pead tänavusel rallil enda peamisteks konkurentideks?

Otsesed konkurendid on kindlasti ERC 2 klassis startivad Egon Kaur ja Siim Plangi. Selge on see, et R5 autod on tänasel päeval kiiremad kui meie vanad EVOd, aga meie oma eestlaste tugeva kolmikuga tahaksime kindlasti seda R5 pidu rikkuda. Ma arvan, et rallivõidule hakkavad tulist lahingut pidama samad mehed kes eelmine aasta ehk  Kajetan Kajetanowicz ja Alexey Lukyanuk.

Oled osalenud kõigil Rally Estoniatel. Kas nendest eelnevatest startidest meenub mingi lahe seik mida oleksid nõus minu ja Rallihullu sõidupäeviku blogi lugejatega jagama?

Meenub 2014 aastast selline fraas ühe välismaa võidusõitja suust et „Who the fu** is Aus?“

Osalesid enne Harju Rallyt Eesti Drifti meistreivõistlustel. Räägi sellest kogemusest ja kui nüüd tuleviku peale mõelda, siis mis oleks järgmine autospordiga seotud ala, mille Sa sooviks järgi proovida?

Oli huvitav kogemus. Võistluse korraldajad tegid pakkumise, et üks vana ja ajalooline driftiauto seisab tühjalt ja kui ma soovin, siis saan proovida. Auto oli mõnes mõttes nagu iga teine – rool, pedaalid, neli ratast ja... 600 hobujõudu + suur käsipidur, aga sõitmine sellega oli hoopis teistsugune, kui olin harjunud. Drifti põhimõtteid ei hakkaks siinkohal pikalt lahti seletama, aga minu jaoks alguses midagi keerulist ei olnud. Kõige raskem oli tandemis taga sõitmine, seda ei jõudnud eriti harjutada ja paraku kukkusingi finaalides varakult välja. Kokkuvõttes jäin selle kogemusega igati rahule. Järgmisena võiks rallikrossi proovida, kui keegi korralikku tehnikat pakub.

Järgmisel aastal saab läbi Sinu N-rühma Mitsubishi Lancer Evo IX, mida on hellitavalt kutsutud uunikumiks FIA poolne homologeering ning edasi on see masin rahvusliku rühm masin. Kas uue hooaja osas liiguvad ka juba mõtted või hetkel on veel vara sellele mõelda, et mis edasi?

Hetkel on veel vara öelda, mis täpsemalt saab. Võimalik, et seda autot saab kiiremaks ehitada aga võimalik et teeme midagi muud...

Kuidas on üldse Eestis ühel tipprallisõitjal võimalik hooaja eelarve kokku saada? Kui raske töö selle taga tegelikult on, et üldse sõita saaks?

Võidusõitja jaoks on eelarve kokku saamine ja sõna "raha" kõige raskemad teemad. Ilma toetajate ja sponsoriteta ei oleks mul sellisel tasemel sõitmine võimalik. Toetajate leidmine meie väikeses Eestis on väga keeruline ja selleks tuleb ikka üksjagu vaeva näha. Õnneks olen leidnud endale pikemaajalised koostööpartnerid ja olen neile väga tänulik. Kõik nad on ka auto peal ja service alas suurelt välja reklaamitud. Igal aastal korraldame neile tänuürituse, kus kõigil on võimalus kaardilugejakohal istuda ja rallikogemus saada.

Kuidas Sa rallideks valmistud?

Üheks ralliks valmistumine algab eelmise lõppedes. Vana pori tuleb maha pesta ja võistlusmasin üle vaadata. Üldjuhul arutame ja otsustame kõiksugu asju koos meeskonna ja eelkõige koos isa Kaidoga, kes tegeleb auto tehnilise poolega. Mina usaldan teda ja üldjuhul ma oma nina igale poole ei topi. Jooksval nädala tuleb pakkida asjad ja võimalusel teha väike testikatse, et kontrollida kas kõik toimib ja meeskond on vormis.

Millist legendi süsteemi Sa kasutad ja miks just seda?

Kunagi sai selgeks õpitud niipidi et V1 (vasak 1) oli kiire kurv ja V7 oli tagasipööre. Alates 2007a võtsin kasutusele teistpidi süsteemi, kus numbrid on enamjaolt seotud käiguga. Numbrid annavad mulle aimu kurvi järskusest, raadiusest ja läbimise kiirusest. Tegelikult on legend igale sõitjale individuaalne asi ja keegi teine ei peagi sellest aru saama. Kokkuvõttes ei ole tähtis, milliste sümbolitega keegi teed kirjeldab vaid oluline on asjast ise aru saada ja katse lõpus kiireim olla.

 Millega Sa vabal ajal tegeled, millised on Sinu hobid?

Sõpradega koos on igasugu spordialadega tegeldud. Sel hooajal hoian end vormis regulaarse jõusaali külastusega. Suurt huvi on aastaid pakkunud ka jetisport kus on ikkagi mootorid mängus.

2014.aasta lõpus oli mul suur au aidata Sul teostada projekti mille lõpptulemuseks oli Sinu ja Simo võistlusmasina auto24 Rally Estonia 201  1/43 mudeli koopia. Kuidas lõpptulemusega rahule jäid ning milline on olnud tagasiside nendelt, kellel selle kinkinud oled?

Jäin selle otsuse ja mudeliga väga rahule. Super hea kink sponsoritele ja tulevikuks väga ilus mälestus karikate vahel. Mõned aastad varem sai tehtud ka Subaru mudel. Pargivad nad ilusti kõrvuti nii mõnegi toetaja riiulil.

Mis Sa arvad sellistest ralli blogidest nagu Rallihullu sõidupäevik? Kas teadsid sellest ka enne, kui Sinuga ühendust võtsin, et seda intervjuud kokku leppida?

Olen ikka jälginud. Väga hea ülevaate saab nii WRC kui ka kodustest rallidest. Kiitused rallihullule ja soovin jõudu ning jaksu seda blogi edasi vedada.

Ja lõpetuseks kui saaksid natukene unistada ja vabalt valida, siis millise võistlusmasinaga ja kus rallil Sa sõita tahaksid?


Loomulikult tahaksin võistelda WRC sarjas ja pidada sekund-sekundis lahingut koos Ott Tänakuga nii nagu me kümmekond aastat tagasi tegime. Aga kui nüüd natuke realistlikumalt mõelda, siis mõni start R5-ga pakuks ka palju rõõmu.

No comments:

Post a Comment