Sardiinia MM-rallil stardib kolm Eesti
võistluspaari
Samal
nädalavahetusel, kui kodune paremik heitleb meistrivõistluste punktide eest
Läänemaal, sõidetakse Sardiinias MM-ralli hooaja kuues etapp. Tänavune
MM-hooaeg on alanud tõeliselt põnevalt ning viielt seni sõidetud rallilt on
võidu võtnud neli eri sõitjat ja kolm eri tootjat.
Järjekorras
13. Sardiinia ralli starti on tulemas 46. võistluspaari. Seitsmel korral on
ralli võitnud Prantsuse ja neljal Soomest pärit võidusõitja.
Ralli
võistluskeskus asub Algheros ning kokku sõidetakse nelja võistluspäeva jooksul 19
kiiruskatset kogupikkusega 322,82 km.
Võistlus
saab alguse neljapäeva õhtul, kui Ittiri endisel motokrossi rajal sõidetakse 2
km pikkune publikukatse. Reedel ootab võistlejaid neli korduvkatset, mis on
võrreldes möödunud hooajaga kõik uued. Laupäeval sõidetakse Sardiinia ralli
kõige pikem võistluspäev, kui kuue katsega läbitakse 177,70 katsekilomeetrit. Kahel
korral läbitakse ka ralli kuulsaim Monte Lerno katse, mis eelkõige tuntud oma
ligi 40m pikkuseid õhulende pakkuva Micky hüppega.
Pühapäeval
sõidetakse kaks korduvkatset ning läbitakse 40,26 katsekilomeetrit. Ralli
lõpetab 6,07 km pikkune Sassari - Argentiera 2 kiiruskatse, mis on tänavuse Sardiinia
ralli punktikatseks.
Kas Ogier juunior laseb isal ralli lõpuni
sõita?
Sardiinia
rallile on suursoosikutena startimas Sébastien Ogier – Julien Ingrassia (VW
Polo R WRC), kes on selle ralli kolmel eelneval aastal võitnud. Tänavune võit
tõstaks prantslased Itaalia ralli võitude arvult samale pulgale üheksakordsete
maailameistrite Sébastien Loebi ja Daniel Elenaga.
Ogieri jaoks
algas hooaeg kahe võiduga, kuid sealt edasi on ta kolmel kruusarallil pidanud
teistele teed puhastama ning pole juba ammu võidurõõmu maitsta saanud. See on
prantslase jaoks tema VW karjääri pikim võiduta periood. Viimati püsis
kolmekordne maailmameister WRC masinal kolm rallit ilma võiduta veel siis, kui
ta hooajal 2010 Citroëni meeskonnas sõitis.
Sardiinia
ralli võidu heitlusest võib aga prantslane seekord sootuks loobuda, sest Sardiinia
ja Poola ralli vahelisel ajal peaks tema perre sündima esimene laps. Kuid alati
on olemas variant, et väike ilmakodanik otsustab veidike varem siia ilma tulla
ning selleks puhuks on VW meeskonna poolt Ogierile antud luba, et kohe kui tema
naine Andrea teatab, et nüüd on aeg, vahetab prantslane WRC masina eralennuki
vastu ja lendab koju pere juurde.
Portugali
ralli teise kohaga tõusid ka hooaja punktitabelis samale positsioonile Andreas
Mikkelsen - Anders Jæger (VW Polo R WRC). Seega on Sardiinias teistele teed
puhastamas kaks VW meeskonna masinat. Teed saavad mehed puhastada kogu ralli
distantsist koguni 87% ning pööratud järjestuses saavad mehed sõita vaid 40,26
km. Mikkelseni parim Sardiinia ralli tulemus pärineb hooajast 2014, kui ta
lõpetas ralli neljandana.
Sardiinias puhastavad ligi 90% katsetest rada VW Polo R WRC-d |
Soomlaste
Jari-Matti Latvala – Miikka Anttila (VW Polo R WRC) hooaeg on olnud nagu
ameerika mäed. Kui Montes ja Rootsis liikus VW „vagun“ pigem allapoole, siis Mehhikos
kerkis see kõrgustesse, kuid Argentinas tegi suure kukkumise ning Portugalis
liikus väga minimaalselt ülespoole. Latvala leiab end peale hooaja viite
sõidetud rallit alles punktitabeli kuuendalt kohalt ning kuigi Mikkelseni
teisest kohast lahutab teda vaid 30 punkti, siis Ogieriga on vahe juba 77
punkti, mis tähendab suuresti seda, et soomlane ei sekku ka sel aasta MM-tiitli
heitlusesse.
Latvala –
Anttila parim tulemus pärineb hooajast 2009, kui veel Fordi meeskonnas sõites
suudeti ralli võita. Kas Latvala suudab Portugalis vaevanud masina seadistuste
probleemi ja ebaõnne seekord seljatada ning stardipositsiooni eelise võiduks
vormistada, selgub juba lähipäevil.
Hyundai soovib Sardiinias Portugali ebaõnnestumised
unustada
Hyundai
meeskonna jaoks läks Portugalis kõik nii valesti kui minna sai. Meeskonna
neljast autost jõudsid ilma probleemideta finišisse vaid Dani Sordo – Marc Marti
(Hyundai i20 WRC´16), kes on sel aastal leidnud endas väga enesekindla sõidu
ning hoiavad peale viite MM-rallit punktitabeli viiendat kohta. Hispaanlaste
parimad Sardiinia resultaadid pärinevad hooajast 2006 ja 2007, kui mehed
finišeerisid poodiumi viimasel astmel.
Sarnaselt
Portugali ralliga toovad ka Sardiinias Hyundai Shell World Rally Team värvides
teise i20 WRC´16 versiooni rajale Hayden Paddon – John Kennard, kelle eelmine
võistlusmasin Portugalis maani maha põles. Õnneks meeste endaga ei juhtunud
midagi ning Sardiinia ralli eel ollakse lootusrikkad. Positiivsuseks annab
alust see, et just Sardiinias tegid mehed aastal 2014. oma esimese Hyundai WRC
stardi ning möödunud aastal teenisid karjääri esimese poodiumikoha, kusjuures uusmeremaalased
loovutasid esikoha Ogierile alles viimasel võistluspäeval.
Portugali
ralli kõige kummalisema katkestamise pidid üle elama Thierry Neuville – Nicolas
Gilsoul (Hyundai i20 WRC´16), kelle masinal sai meeskonna vea tõttu teise
võistluspäeva alguses kütus otsa.
Sarnaselt
Portugali rallile toovad belglased ka Sardiinias punkte Hyundai Mobis World
Rally Teamile.
Loodetavasti tangivad Hyundai mehaanikud seekord kõik autod ära ja sõitjad ei pea kanistriga kütust kaasa võtma |
Möödunud
aastasel Sardiinia rallil kindlustasid just Neuville ja Gilsoul Hyundai
meeskonnale topelt poodiumi, kui Paddon – Kennardi järgi lõpetati kolmandana.
Teist rallit
järjest toob Korea autotootja rajale ka neljanda masina. Möödunud aastase i20
versiooniga teevad hooaja teise stardi Kevin Abbring – Sebastian Marshall, kes
Portugalis katkestasid. Abbring on küll varem Sardiinias startinud, kuid mitte
neljaveolise masinaga.
Kas M-Sport suudab Østbergile pakkuda veatu
auto ja kas Camilli kiirus säilib?
Fordi
esisõitjad Mads Østberg - Ola Fløene (Ford Fiesta RS WRC) on peale head hooaja
algust olnud hädas õige kiiruse ja enesekindluse leidmisega. Kindlasti on
selles väga suurt rolli mänginud stardipositsioon ning ka masina töökindlus,
kuid osa põhjust on olnud veel kuskil, kuid kus, seda tundub, et ei tea Mads
isegi. Meeskonna bossi Malcolm Wilsoni sõnul on meeskonna mehaanikud kahe ralli
vahel näinud kõvasti vaeva, et üles leida norralase masina käigukasti probleem,
mis tekib peamiselt siis, kui madalatel pööretel on vaja käike alla vahetada
ning tema sõnul on nad selle ka leidnud. 2014.aasta Sardiinia ralli teise koha
omanik stardib sel aastal rajale kolmanda masinana ning kindlasti saab see
olema üks hooaja raskemaid rallisid, kus ees startida.
Loodetavasti lähevad Madsi Fiesta WRC-l seekord käigud sisse ja tulevad välja ka |
Norralaste
meeskonnakaaslased Eric Camilli - Benjamin Veillas (Ford Fiesta RS WRC)
näitasid Portugalis kiirust, mis üllatas vist mehi ennastki.
Parimal katsel
näidati katse kolmandat resultaati ning terve nädalavahetuse sõideti stabiilses
tempos ning tasuks selle eest absoluutarvestuse viies koht.
Kui hooaja seni
sõidetud rallidest on prantslastel vähe neljaveolise auto kogemusi, siis
Sardiinias osaleti möödunud hooajal WRC2 arvestuse Ford Fiesta R5 masinal ning
ralli lõpetati oma klassi kaheksandal kohal. Kas Portugalis näidatud kiirus
püsib ka Sardiinias või oli see vaid ühekordne positiivne üllatus selgub juba
eeloleval nädalavahetusel.
Otil Sardiiniast head mälestused
Eesti
rallifännidel on Sardiiniast meenutada häid mälestusi, sest just Itaalias
võtsid aastal 2007. JWRC klassivõidu Urmo Aava – Kuldar Sikk ning 2011. aastal
kuulus oma klasside esikoht koguni kahele Eesti võistluspaarile, kui SWRC
parimad olid Ott Tänak – Kuldar Sikk ja WRC Academy arvestuses Egon Kaur – Erik
Lepikson.
Aasta hiljem
teenisid Ott Tänak ja Kuldar Sikk oma karjääri esimese WRC arvestuse
poodiumikoha, kui Mikko Hirvoneni ja Jevgeny Novikovi järel lõpetati
absoluutarvestuse kolmandal kohal.
Ott Tänaku
ja kaardilugeja Raigo Mõlderi tänavune hooaeg on DMACK Wolrl Rally Teamis
alanud hästi ning Portugali rallil nähtud tempo annab aimu, et ees on ootamas
veel paremad tulemused.
Kuigi
eestlased pole kahel viimasel rallil MM-punkte teeninud, siis Argentinas saadi
hoolimata tehnilistele probleemidele kirja hooaja esimene katsevõit ning seda vaatamata
sellele, et eestlased startisid esimesena. Portugalis tõi Briti
rehvitootja DMACK rajale uue kruusarehvi ning Tänak tõestas kohe ka selle potentsiaali,
kui näitas lühematel katsetel TOP 3 sõidutempot. Kahjuks jäi küll võistlus
viiendal katsel tee sees olnud suure augu tõttu ja sellele järgnenud väljasõidu
tõttu pooleli, kuid sellest hoolimata jäi eestlaste etteastest väga positiivne
mulje.
Kui veel
rääkida õnnetusest, siis oli see meie meeste jaoks õnneliku lõpuga, sest juba
suurte leekidega põleva Paddoni masina kõrvale maandudes suudeti lisaks endale
ka kiire tegutsemise ja pealtvaatajate abiga oma võistlusmasin tuleroaks
langemisest päästa. Selle eest tunnustas mehi ka Fordi boss Malcolm Wilson.
Kahjuks seda sama autot siiski Tänak –
Mõlderi jaoks Sardiinia ralliks võistluskorda ei suudetud saada, kuid eestlased
saavad siiski rajale ning kindlasti lähevad püüdma maksimum tulemust nagu nad
seda alati teevad. Eestlased saavad ligi 90% katsetele startida kaheksanda
masinana.
Tänak - Mõlder tõestasid Portugalis, et DMACKi uued kruusarehvid on eelkäijatest suure sammu võrra paremad |
DMACKi uued
rehvid on küll oluliselt parema pidevusega, kuid kuumenevad pikkadel katsetel
liialt ning see võib ehk eestlaste hoogu veidi Sardiinia kuumades tingimustes
pidurdada, kuid ideaalsed tingimused peaks uute rehvide jaoks olema Poola ja
Soome MM-rallidel, kuhu on kindlasti rajaäärde kaasa elama minemas tuhanded
Eesti rallifännid.
Tsiteerides
legendaarset telemeest Lembitu Kuuset: „Nüüd on Ott küll piisavalt karastunud,
sest on käinud läbi tulest (Portugal) ja veest (Mehhiko 2015).“
„Sardiinia
ralli on alati suur väljakutse, sest lisaks kõrgele õhutemperatuurile on teed
väga kitsad ja kivised, kuid sellest hoolimata on mulle see ralli alati
meeldinud. Selle ralli teed on rehvidele ühed hooaja raskeimad, kuid me
astusime Portugalis väga suure sammu edasi ning oleme täis tahtmist taas
kõrgete kohtade eest heidelda,“ võttis Tänak ees ootava kokku.
Karl Kruuda tagasi rajal
Drive DMACK
Trophy Team Ford Fiesta R5 toovad Sardiinias rajale Karl Kruuda – Martin Järveoja,
kellele see on esimeseks ühiseks ralliks R5 masinaga pärast möödunud aastast
kodust ERC etappi auto24 Rally Estoniat. Viimati sõitsid eestlased Ford Fiesta
R5 masinal aastal 2012, kui Saksamaa MM-rallil saadi WRC2 klassi viies koht. Kui
Portugali ralli eel teatas DMACK meeskond, et Sander Pärn lõpetas koostöö
kaardilugeja James Morganiga, siis Sardiinia ralli eel teatas meeskond, et kolmeks
ralliks loobutakse Pärna teenetest ning Sardiinias, Poolas ning Soomes esindab
meeskonna värve Karl Kruuda. Pärna saab DMACK meeskonna värvides näha taas
hooaja teises pooles.
Väga hea meel on tõdeda, et Karl Kruuda ja Martin Järveoja on taas tagasi seal, kuhu nad kuuluvad |
„Sardiinia
ralli on olnud alati üks mu lemmikuid ning hea meel on tõdeda, et reedel on
lühemad katsed, kus saan taas kohaneda ning õige sõidurütmi leida. Sõitsin
Fiestaga viimati paar aastat tagasi, kuid see on suurepärane võimalus ja ma
töötan kõvasti, et sellest antud võimalusest maksimum võtta. Oti kiirus
Portugalis näitas, et uued rehvid on head ning me proovime koos Martiniga
tõestada seda ka WRC2 arvestuses,“ võttis Kruuda eelseisva võistluse ootused
kokku.
Mait Maarend taas WRC roolis
Kui koduste
meistrivõistluste teisel etapil Harju rallil olid Mait Maarend – Mihkel Kapp stardis
N-rühma Mitsubishi Lancer Evo X, siis samal ajal kui kodused konkurendid
heitlevad kohtade eest Läänemaal, teevad eestlased Sardiinias hooaja teise
stardi Mini Cooper WRC masinal.
Maarend - Kapp tegid WRC masina debüüdi veebruaris sõidetud Rootsi MM-rallil |
Rootsi
MM-rallil absoluutarvestuse 33.koha saanud eestlaste masina valmistab ette
Eurolamp World Rally Team, mille koordinaator on 2001.aasta Lõuna-Eesti ralli
võitja Andrus Laur.
Eestlastele
hakkavad nö. erasõitjate WRC arvestuses konkurentsi pakkuma seitse WRC
masinatel sõitvad võistluspaari.
13. Rally Italia Sardegna 2016 ajakava - Eesti aeg on kohalikust ajast tund aega ees
Fotod: Jaanus
Ree, Timo Anis, ,M-Sport, DMACK, Rallye-Magazine.de
No comments:
Post a Comment