Thursday, June 30, 2016

Autoralli MM-hooaeg jätkub Poolas, mis möödunud aastal Eesti rallisõitjatele ja fännidele hulga positiivseid emotsioone pakkus

Kaks nädalat enne koduse autoralli suursündmuse auto24 Rally Estonia starti koguneb maailma autoralli paremik Poolas, et ära sõita hooaja seitsmes MM-ralli.
Tänavune väga põnev hooaeg jätkub 73. korda sõidetava PZM Rajd Polski - Rally Polandiga, mis on maailma üks vanimaid rallisid.
Poola ralli oli esimest korda MM-kalendris aastal 1973 ning ralli kahe võistluspäeva jooksul läbiti kokku 55 kiiruskatset ja 750 km. Selle ekstreemse katsumuse finišisse jõudis 65 startinust vaid 4 võistluspaari ning ralli lõpetasid võitjatena Fiat 124 Abarthil sõitnud Achim Warmbold - Jean Todt.
36 aastase pausi järel naasis Poola ralli MM-karuselli aastal 2009, kui Fordile olid kaksikvõitu võtmas Mikko Hirvonen ja Jari-Matti Latvala, kuid viimane suutis end viimasel 2,5km pikkusel publikukatsel seina sõita ning katkestada.
Järgnevad neli aastat kuulus Poola ralli Euroopa meistrivõistluste kalendrisse, enne kui aastal 2014 sellele taas MM-ralli staatus anti. Viimased kaks aastat on Poola teid valitsenud Sébastien Ogier – Julien Ingrassia.
Selle aastase väga kiiretel kruusateedel sõidetava ralli starti on tulemas 64 võistluspaari, kellest 15 sõidavad WRC masinatel.
Ralli võistluskeskus asub Mikołajki väikelinnas ning kokku sõidetakse nelja võistluspäeva jooksul 21 kiiruskatset kogupikkusega 306,21 km. Enamus katseid on võistlejatele uued, sest möödunud aastast on tänavu kasutusel vaid neli katset - Mikołajki Arena, Gołdap, Świętajno ja Wieliczki.
Võistlus saab alguse neljapäeva õhtul, kui Eesti aja järgi kell 20:08 stardib esimene võistlusauto 2,5km pikkusele Mikołajki Arena publikukatsele.
Reedel ootab võistlejaid ees neli korduvkatset ning päeva lõpetab taas Mikołajki publikukatse. Ralli pikim võistluspäev sõidetakse laupäeval, kui seitsme kiiruskatsega läbitakse 124,58 katsekilomeetrit.
Pühapäeval sõidetakse kaks korduvkatset, millest viimane Sady 2 on Poola MM-ralli punktikatseks.

Kas papa Ogier teeb Poolas hat-tricki?

Sardiinia ja Poola MM-rallide vahel sündis Ogieride perre poeg ning nagu kolmekordne maailmameister enne rallit sõnas, oli seekord eriti raske kodust lahkuda ning ta lubas pere juurde kiiresti tagasi tulla. Ogier on küll juba neli rallit võiduta, kuid selle eest on ta kõikidel tänavustel rallidel poodiumil lõpetanud ning juhib meistrivõistlusi turvalise eduga. 29ndat järjestikust korda teed puhastama asuvad prantslased loodavad kindlasti ilma võitudeta jada Poolas lõpetada ning võita kolmanda järjestikuse Poola MM-ralli.
Kahel eelneval aastal on Ogieri lähimaks jälitajaks saanud tema meeskonnakaaslane Andreas Mikkelsen, kes möödunud aastal kaotas prantslasele vaid 11,9 sekundiga. Kindlasti soovib norralane ka seekord anda endast maksimumi ning võimaluse avanedes ei jää ta kindlasti pikalt mõtlema, kas läheks püüdma karjääri teist MM-ralli võitu või mitte. Mikkelseni nimel on 2014.aasta Poola MM-rallilt ka rekord, kus ta sõitis Wieliczky kiiruskatse teisel läbimisel katse keskmiseks kiiruseks 136,88 km/h, mis on Polo R WRC poolt kõige kõrgem keskmine kiirus, mis võistlustingimustes saavutatud. 
Suur küsimärk tänavusel Poola rallil on Jari-Matti Latvala, kelle Poola MM-ralli parim tulemus on viies. Kui 2009. aastal katkestas ta viimasel katsel teiselt kohalt, siis möödunud aastal startis ta viimasele katsele neljandalt kohalt ning kaotas kolmandat kohta hoidnud Ott Tänakule vaid 1,1 sekundiga, kuid soomlane sõitis viimasel katsel teelt välja ning pidi lonkava masinaga ära andma veel ühe koha.

Kas Hyundai sõitjad suudavad ka Poolas kiired olla?

Hyundai uue i20 WRC masina debüüthooaeg on olnud fantastiline ning selle ehedaks tõestuseks on meeskonnal ette näidata kaks võitu ning samapalju poodiumi kohti.
Pärast kuute sõidetud rallit on Hyundai sõitjatest kõige paremal positsioonil Dani Sordo, kes stardib Poolas teise autona. Väga enesekindla sõidurütmi leidnud hispaanlase Poola ralli parim tulemus pärineb aastast 2009, kui ta veel Citroeni meeskonnas sõites sai teise koha. Tänavusel Poola rallil kogub Sordo punkte Hyundai Mobis World Rally Teamile.
Hyundai Shell World Rally Teami värve esindavad Poolas Hayden Paddon ja Thierry Neuville. Mõlemal mehel on tänavusest hooajast ette näidata ka etapivõit. Kui Paddoni hooaeg on peale Argentina ralli võitu kulgenud edasi natukene allamäge ning kahel viimasel rallil pole punktilisa saadud, siis hoolimata sellest on ta kindlasti taas valmis andma lahingut kõrgete kohtade eest. Belglane Neuville on aga taas leidnud vahepeal kadunud sõidukindluse ning seda tõestas ka Sardiinia ralli võit. Neuville Poola MM-ralli parim tulemus pärineb hooajast 2014, kui ta lõpetas poodiumi viimasel astmel. Poola ralli eel tehti ka nelja päevane test, kus kõik sõitjad said läbida piisavalt kilomeetreid, et end enne eesootavat kiiret kruusarallit enesekindlalt tunda.

Kas Østberg suudab Poola ralli ebaõnne seljatada?

Sarnaselt VW piloodi Jari-Matti Latvalaga ei ole seni Pool ralli olnud just kõige edukam ka M-Sport meeskonna esisõitjale Mads Østbergile. Kui hooaja alguses pidi Mads startima pidevalt teise või kolmanda autona ja teistele teed puhastama, siis Sardiinia ralli katkestamisega möödusid temast nii Mikkelsen, kui ka Sordo ning norralane stardib Poola ralli reedesele ja laupäevasele võistluspäevale neljanda masinana. Poola ebaõnne peaks tänavu aitama positiivsemaks tulemuseks keerata ka kaardilugeja Ola Fløene, kellele kahelt eelnevalt Poola MM-rallilt koos Andreas Mikkelseniga ette näidata kaks teist kohta.
Kahel viimasel rallil on väga positiivset arengut näidanud meeskonna teine piloot Eric Camilli, kes Sardiinias ka karjääri esimese katsevõidu võttis. Camillil ja tema kaardilugejal Benjamin Veillasel küll Pool ralli varasem kogemus puudub, kuid sellest hoolimata minnakse kindlasti esialgu hankima väärt kogemusi ning sealt siis samm sammult lisatakse kiirust, et end taas maailma parimate sõitjatega kõrvutada.

Citroëni üllatav kooseis

Abu Dhabi Total WRT värvides osalevad Poola MM-rallil prantslane Stéphane Lefebvre ja iirlane Craig Breen. Üllatuslikult ei ole Poolas stardis Kris Meeke, kes võitis Citroën DS3 WRC roolis tänavuse Portugali MM-ralli.  Kui Lefebvrel on Poola teedelt ette näidata 2014.aasta JWRC klassivõit, siis Breen pole Poolas varem startinud.

Ott Tänaku ja Raigo Mõlderi flat-out show

Möödunud aastane Poola MM-ralli tõi Eesti rallifännidele ühteaegu nii rõõmu, kui ka hirmu pisaraid. See tempo, mida näitasid möödunud aastasel rallil meie mehed Ott Tänak ja Raigo Mõlder, oli võimas.

Ott Tänak ja Raigo Mõlder näitasid nii mõnelgi katsel VW meestele tagatulesid

Reedese võistluspäeva esimesse hooldusesse tulid liidrina eestlased ning kuigi edasiste katsetega anti tänu liigselt kulunud rehvidele ja piduri probleemidele veidi tempos alla, siis kuni viimase katseni püsiti VW tempos ning ralli viimane katse lõpetati Ogieri järel vaid 0,1 sekundilise kaotusega. WRC karjääri esimene ühine poodiumikoht oli tõsiasi ning võistluse lõpuks jäi Tänaku nimele  kuus kiiruskatse võitu. Kusjuures eestlased suutsid viimasel katsel pinge all murduma panna üle 150 MM-ralli stardi teinud Jari-Matti Latvala.


Eestlased on tänavusel MM-hooajal näidanud väga stabiilset ja kiiret sõitu ning  hooaja punktitabelis hoitakse kaheksandat kohta. Sardiinia MM-rallil suudeti uute DMACK rehvidega võtta katsevõit. Kindlasti soovivad mehed ka tänavuselt Poola MM-rallilt head tulemust, sest tegemist on nende ühe lemmik ralliga, kuid paljuski sõltub eestlaste tulemus DMACK rehvidest, mis liiga palavates oludes kipuvad väga kiiresti kuumenema ja kuluma.
Igatahes neljapäeva hommikul shakedown katsel tõestasid eestlased, et nemad on ralliks valmis. Kahel esimesel läbimisel näitasid DMACK meeskonna sõitjad katse parimat aega ning alles kolmandal ja neljandal läbimisel suutsid konkurendid neist mööduda.
„Nädala alguses oli meil hea test ning kui rallil on tingimused meile sobivad, siis meil on taas võimalus kõrgete kohtade mängu sekkuda. Poola ralli katsed on väga kiired ning mulle väga meeldivad sellised tingimused, sest need on sarnased Eestis sõidetavate teedega. Mis iganes ka juhtub, me anname endast maksimumi ja surume nii kõvasti kui võimalik, “sõnas Tänak DMACK pressiteenistuse vahendusel enne rallit.


Erasõitjad

Kuigi Poolas ei ole startimas Poola end staari Robert Kubicat, on Poolas WRC masinatega starti tulemas neli erasõitjat, kellest kolm sõidavad Ford Fiesta RS WRC masinal – Henning Solberg, Yazeed Al-Rajhi ja Lorenzo Bertelli ning Mini Cooper WRC toob tänavusel hooajal kuuendat korda starti Valeriy Gorban.

Karl Kruuda läheb püüdma poodiumikohta

Sardiinia MM-rallil tegi DMACK meeskonna värvides debüüdi Karl Kruuda, kellele see oli hooaja esimeseks ralliks. Eestlane näitas kohe algusest peale head kiirust ning ralli finišis ootas Karli ja tema kaardilugejat Martin Järveoja WRC2 klassi kolmas koht. Meeskonna juhid olid Kruuda etteastega väga rahul ning head tulemust oodatakse ka Poolast.
Selleks annab hea põhjuse see, et kui WRC klassis said möödunud aastal Poolas poodiumikoha Tänak – Mõlder, siis sama koht kuulus WRC2 arvestuses Kruuda – Järveojale.
Kruuda näitas täna neljapäeva hommikul sõidetud Shakedown katsel WRC2 klassi neljandat tulemust.

Karl Kruuda ja Martin Järveoja tõestasid Sardiinias, et võistluspaus ei ole nende kiirust pärssinud

„Ma olen siin enne võistelnud ning mulle meeldivad sellised kiired ja voolavad teed. Siiski pole me sellistel kiiretel teedel viimasel ajal väga palju sõitnud, seega võib mul paar katset harjumiseks kuluda, kuid ma olen kindel, et suudame heas tempos olla. Sardiinias saime hea tulemuse ning eesmärk on samas tempos jätkata,“ sõnas Kruuda enne ees ootavat rallit.

Kerge ei saa eestlastel kindlasti olemas, sest kohal on kõik WRC2 klassi tipud ning kokku on starti tulemas 23 R5 masinat.
WRC2 klassis on tänavusel rallil Poola lippu kõrgel hoidmas ralli kolme kordne meister ja valitsev Euroopa meister Kajetan Kajetanowicz, kellele see on heaks ettevalmistuseks auto24 Rally Estoniaks.
WRC2 arvestuses stardivad Poolas ka Sander Pärn – James Morgan.


Fotod: M-Sport, DMACK

No comments:

Post a Comment