Sunday, April 24, 2016

Hayden Paddonit lahutab karjääri esimesest MM-ralli võidust 55,28km

Eesti aja järgi laupäeva pärastlõunal jätkunud Argentina ralli teisel võistluspäeval sõideti kuus kiiruskatset, kogupikkusega 157,82km.
Kui reedeste katsete pinnas oli enamjaolt liivane, siis laupäevased katset, mis sõideti Villa Carlos Paz ümbruses olid juba oluliselt kivisemad ning esimesena startijad kaotasid rohkem aega, kui päev varem.
Liidrina alustasid võistluspäeva Jari-Matti Latvala – Miikka Anttila (VW Polo R WRC), kes päeva avakatselt said kirja teise tulemuse (+2,1). Ralli teise katsevõidu võtsid Hyundai sõitjad Hayden Paddon – John Kennard (Hyundai i20 WRC '16).
Järgnevana sõideti tänavuse ralli pikima katse Los Gigantes - Cantere el Condor (38,68 km) esimene läbimine. Teist katset järjest oli parim Paddon, kes seekord edestas Latvalat 2,6 ja Hyundai sõitjaid Dani Sordo – Marc Marti´d (Hyundai i20 WRC '16) 4,5 sekundiga. 

Hayden Paddon - John Kennard on karjääri esimesele MM-ralli võidule väga lähedal

Kui esikolmikus polnud üldarvestuses muutusi – Latvala, Paddon, Sebastien Ogier, siis kaheksandal kohal olnud Eric Camilli - Benjamin Veillas (Ford Fiesta RS WRC), olid sunnitud endast mööda laskma Marcos Ligato – Ruben Garcia (Citroen DS3 WRC).
Enne hoolduspausi sõidetud Boca del Arroyo - Bajo del Pungo  (20,52 km) kiiruskatse esimese läbimise võitis meeskonnakaaslaste Andreas Mikkelsen - Anders Jæger (VW Polo R WRC) (+6,0) ees Latvala. Katse kolmandat aega näitas Paddon, kes andis üldarvestuses soomlasele tagasi 6,6 sekundit.
Pärast hoolduspausi sõidetud Villa Bustos - Tanti (19,71 km) teise läbimise võitis Latvala, kes suurendas katsel alles neljanda aja saanud Paddoni ees üldarvestuse edu 14,5 sekundini.
 Esimest korda laupäevaste katsete jooksul pääsesid esikolmikusse Sébastien Ogier – Julien Ingrassia (VW Polo R WRC) ja Thierry Neuville – Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 WRC '16), kes kaotasid katse võitnud Latvalale vastavalt 0,8 ja 0,9 sekundit.
Järgnevana sõidetud ralli pikima katse korduvläbimiselt sai parima aja kirja Paddon, kes edestas Sordot 0,9 ja Ogieri 2,4 sekundiga. Järgnevana pidi katse finišisse jõudma Latvala, kuid katselt saabus teade, et soomlane on katse kahekümnendal kilomeetril teel välja sõitnud ning katkestanud.
Seega tõusid katse enne laupäevase võistluspäeva lõppu Argentina ralli uuteks liidriteks Hyundai sõitjad Hayden Paddon – John Kennard.

Jari-Matti Latvala hästi alanud ralli sai kurva lõpu ralli 14.kiiruskatsel

Päev viimase katse võitis Mikkelsen, kellele see oli tänavuse Argentina ralli esimeseks katsevõiduks. Norralane edestas 1,2 sekundiga meeskonnakaaslast Ogieri ja 4,3 sekundiga Sordot. Eelmisel katsel ralli liidrikoha hõivanud Paddon oli päeva viimasel katsel neljas (+5,7).  

Laupäevaste katsete parim Fordi piloot oli Ott Tänak

Reedel generaatori probleemide tõttu võistluse katkestanud Ott Tänak oli koos kaardilugeja Raigo Mõlderiga laupäeval rajal tagasi ning eestlased jätkasid sealt, kus päev varem tehniliste probleemide tõttu oli pooleli jäänud. Laupäeva avakatselt saadi kirja ralli parimat resultaati tähistav kolmas katseaeg. Katse võitnud Latvalale kaotati 6,4 sekundiga. Sama katse korduvläbimisel näitas Tänak katse kuuendat aega. Taas katse võitnud Latvalale kaotas eestlane seekord 2,9 sekundiga.
Ralli pikima katse esimesel läbimisel sai DMACK WRT sõitja kirja kuuenda katseaja. Kaotust katse võitnud Paddonile kogunes 38,68 kilomeetriga 22,2 sekundit. Sama katse teise läbimise võitis taas Paddon ning ka Tänak oli taas kuues, kuid seekord kogunes kaotussekundeid 17.

Ott Tänak - Raigo Mõlder olid laupäeval taas rajal ning olid selgelt parimad Fordi sõitjad

Kui võistluspäeva kolmandal katsel näitas Tänak viiendat aega ja kaotas katse võitnud Latvalale 13,6 sekundit, siis sama katse korduvläbimisel oli eestlase katseaeg taas viies. Sarnaselt eelnevate katsete korduvläbimistega oli ka seekord eestlase teise läbimise aeg parem ja kaotus väiksem. Päeva viimasel katsel kaotas Tänak katse võitnud Mikkelsenile 8,2 sekundiga.
Kui katsete esimesel ringil kaotas Tänak katse võitjatele kolme katsega kokku 42,2 sekundit, siis katsete teisel läbimisel kogunes kaotusekundeid vaid 28,1. Nende näitajatega oli Tänak laupäevaste katsete ülekaalukalt parim Fordi sõitja, sest M-Sport sõitja Mads Østbergi sarnased näitajad Michelin rehvidega olid 1.06,9 vs 56,3 ja meeskonnakaaslasel Eric Camillil  2.22,0 ja 1.29,4.
Eestlased jätkavad peale laupäevaseid katseid ralli 17.kohal.


Argentina ralli teise võistluspäeva öö pausile said esimesena Hayden Paddon – John Kennard, keda lahutab karjääri esimesest MM-ralli võidust 55,28 katsekilomeetrit.

„Lõpetada võistluspäev liidrina, muudab kindlasti meie jaoks asju pühapäevaks. Alustasime päeva hästi ja uue põlvkonna i20 WRC töötas suurepäraselt. Päeva eesmärk oli liidri tempos püsida ning õnneks õnnestus meil ka rehvivalik. Homme saab kindlasti olema raske ja Sebastien (Ogier) ei tee meile seda kindlasti lihtsaks, kuid me peame endast parima andma ja mitte üle mõtlema. Kindlasti peame täna õhtul kodutöö korralikult tegema,“sõnas Paddon võistluspäeva lõpus.

29,8 sekundi kauguselt hakkavad uusmeremaalasi jälitama Sébastien Ogier – Julien Ingrassia, kes pole veel kindlasti maha matnud mõtteid karjääri esimesest Argentina ralli võidust. 
Sebastien Ogier´i ja Julien Ingrassia´t lahutavad esimesest Argentina võidust 29,8 sekundit

Kolmandat kohta asuvad pühapäeval kaitsma VW sõitjad Andreas Mikkelsen - Anders Jæger.
Laupäeval esikohalt katkestanud Jari-Matti Latvala – Miikka Anttila leidsid end võistluspäeva lõpuks kümnendalt kohalt.
Peale reedeseid katseid WRC2 arvestuse esikohta hoidnud Abdulaziz Al-Kuwari - Killian Duffy keerasid laupäeva neljandal katsel oma Škoda Fabia R5 võistlusmasina üle katuse ning kaotasid sellega üle 10 minuti. Laupäevase võistluspäeva lõpetasid klassi liidritena Nicolás Fuchs -
Fernando Mussano (Škoda Fabia R5).

Pühapäeval ootab võistlejaid ees kolm kiiruskatset, millest kahel korral sõidetakse Argentina ralli kuulsaim katse El Condor ning korra samuti legendaarne Mina Clavero. Kokku läbitakse viimasel võistluspäeval 55,28 katsekilomeetrit. El Condori esimene läbimine algab Eesti aja järgi 15:08.

Argentina ralli järjestus peale SS15:

1.Paddon / Kennard Hyundai i20 WRC   02:54:45.6
2.Ogier / Ingrassia Volkswagen Polo R WRC +00:29.8
3.Mikkelsen / Jaeger Volkswagen Polo R WRC +00:44.3
4.Sordo / Martí Hyundai i20 WRC +01:02.0
5. Østberg / Fløene Ford Fiesta RS WRC +03:46.2
6.Ligato / Garcia Citroen DS3 WRC +08:13.1
7.Neuville / Gilsoul Hyundai i20 WRC +08:17.9
=.Solberg / Minor Ford Fiesta RS WRC +08:17.9
9.Camilli / Veillas Ford Fiesta RS WRC +09:00.3
10.Latvala / Anttila Volkswagen Polo R WRC +13:39.8

17.Tänak/Mõlder Ford Fiesta RS WRC +36:36.4

Argentina ralli detailised tulemused leiab SIIT


Fotod: DMACK, Hyundai Motorpsort, RedBull Content Pool/Jaanus Ree, Rallye-Magazin

No comments:

Post a Comment