Saturday, March 12, 2016

ERC hooaja esimest rallit juhib Kajetanowicz, Østberg katkestas

Algselt pidi autoralli Euroopa meistrivõistluste avaetapina sõidetama lõunanaabrite Rally Liepāja, kuid kehvade ilmastikutingimuste ja teeolude tõttu jäeti hooaja ainus talveralli ära ning ralli lükati septembrisse. Täna sai lõpuks sõitjate, meeskondade ja fännide ootus läbi ning ERC 64.hooaeg sai alguse Hispaanias.
Pärast kahe aastast pausi taas ERC (Euroopa ralli meistrivõistlused) kalendrisse kuuluv Rally Islas Canarias tähistab tänavu 40.juubelit. Hooaja avaetapi starti asus 93 võistluspaari, kellest 55 ERC erinevate klasside ning ülejäänud Hispaania ja Kanaari saarte meistrivõistluste arvestuses.
Tänavuse ralli üks suuremaid staare on autoralli MM-võistlustel peale kolme rallit teist kohta hoidva Mads Østberg´i ja tema kaardilugeja Ola Fløene osalemine Ford Fiesta R5 masinal. Kui Østbergi jaoks on tegemist tema rallisõitja karjääri esimese ERC stardiga, siis tema kaardilugejal on koos Andreas Mikkelseniga ette näidata aastatest 2011 ja 2012 ERC sarja eelkäija IRC sarja kaks meistritiitlit. Meestele on see tänavu juba teine võistlus, kus starditakse R5 masinal. Veebruari alguses osalesid M-Sport sõitjad norras Finnskog rallil ning võitsid selle.
Neljapäeval sõidetud testikatse võit läks võistluspaarile nr.3 Østberg – Fløene, kes edestasid 0,2 sekundiga Aleksei Lukjanuk  - Aleksei Arnautov´it ning 0,8 sekundiga valitsevaid ERC meistreid Kajetan Kajetanowicz -  Jaroslaw Baran. Kõik mehed sõitsid Ford Fiesta R5 masinatel.
Algselt pidi võistlus alguse saama neljapäeva õhtul sõidetava 2,20km pikkuse linnakatsega, kuid tehnilistel põhjustel (katsel puudulik valgustus) otsustasid korraldajad selle ära jätta.
Seega sai ERC hooaeg alguse reedel, kui sõideti kokku kuus kiiruskatset kogupikkusega 108,48km.
Euroopa meistrivõistluste avapäeva asfaldikatseid asus esimesena mõõtma ERC sarja uustulnuk Østberg, kellele läks ka avakatse võit. Kui neljapäevasel testikatsel oli norraka ja venelase Lukjanuki vahe 0,2 sekundit, siis ralli avakatsel lahutas kahte meest pärast 24,73 km vaid 0,1 sekundit.
Katse kolmas oli Kajto, kuid tema kaotas liidrile juba 10,4 sekundiga.

Mads Østberg´i jaoks lõppes ERC debüüt liidrikohalt katkestamisega

Teise ja kolmanda kiiruskatse võidu võttis Porche 997 GT3 RS masinal võistlev hispaanlane Enrique Cruz. Hooaja esimesele hoolduspausile tuldi uustulnuka Østberg´i juhtimisel, kelle edu teiseks tõusnud Kajetanowicz´i ees oli 9,3 ja kolmandaks kukkunud Lukjanuki ees 14 sekundit.
Pärast hoolduspausi sõidetud kolmest korduvkatsest kaks võitis poolakas Kajetanowicz ning päeva viimase katse võitis avapäeval vale rehvivaliku teinud ja tänu sellele aega kaotanud Lukjanuk.

ERC hooaja avapäeva parimad olid Kajetanowicz - Baran

Enne viimast katset Kajto ees 6,9 sekundilist edu hoidnud Østberg katkestas viimasel katsel kadunud piduritest tingitud väljasõidu tõttu ning kuna masinal said tugevalt kahjustada vedrustus ning muud kiireks sõiduks vajalikud detailid, siis on norraka jaoks ERC debüüt lõppenud.
Kanaari ralli avapäeva järel on liidrid Kajetanowicz – Baran, kelle edu ERC arvestuses Lukjanuk – Arnautov ees on 22,7 sekundit ning prantslaste Consani – Vilmot (Peugeot 208 T16) ees +1.45,3. Ralli üldarvestuses on kolmandal kohal Kanaari saarte meistrivõistluste arvestuse liidrid Cruz – Bonilla +35,6.
Ralli jätkub laupäeval, kui võistlejaid ootab ees kuus kiiruskatset kogupikkusega 104,52 km.

Kellel jäi lugemata minu poolt veebruaris kirjutatud ERC hooaja eelvaade, saab seda lugeda SIIT.



Foto: Jorge Cunha

No comments:

Post a Comment