Saturday, January 23, 2016

„Polo killer“ on full attack!

Neljapäeva õhtul alanud Monte-Carlo ralli jätkus reedel kuue kiiruskatsega, kogupikkusega 116,50km. Kolm korduvkatsena sõidetud kiiruskatset pakkusid rajaääres ja arvutite taga olnud rallifännidele palju põnevust ja draamat ning nii mõnelegi meeskonnajuhile tuli juurde halle juuksekarvu.
Avakatsena sõidetud 14,65km pikkuse Corps – La Salle en Beaumont 1 läbimisega said kõige kiiremini hakkama valitsevad maailmameistrid Sébastien Ogier – Julien Ingrassia (VW Polo R WRC). Neljapäeva õhtul sõidetud kahe kiiruskatse järel rallit juhtinud ja ralli avakatsel 360 kraadise spinni teinud britt Kris Meeke (Citroen DS3 WRC) oli ka täna hommikul kohe korralikult ärkvel ning andis Ogierile väärilise vastuse ning kaotas prantslasele vaid 0,9 sekundiga.
Katse kolmas oli ainsa soomlasena MM-sarjas osalev Jari-Matti Latvala (VW Polo R WRC) +2,1.
Liidrina jätkas Meeke, kelle edu Ogieri ees oli nüüd täpselt 6 sekundit. Hea katseajaga tõusis neljandaks Latvala, kes möödus Neuvillest.
Reedesel avakatsel jäid rajaäärde Robert Kubica - Maciej Szczepaniak (Ford Fiesta RS WRC) ja Hayden Paddon – John Kennard (Hyundai i20 WRC). Poolakad sõitsid ühes aeglases paremkurvis liigse libeduse tõttu teelt välja ning uus-meremaalased tutvustasid oma i20WRC-le Monte-Carlo rajaäärset seina, mille järel tuli masinal alt vasak tagumine ratas.
Järgmisena sõideti 25.78 km pikkune SS4 Aspres les Corps – Chauffayer 1. Katse võit läks Monte avapäeval „Polo killer“ nime saanud Kris Meeke´le, kes edestas Ogieri 0,7 ja katse kolmanda aja välja sõitnud Hyundai esisõitjat Theirry Neuville koguni 11,1 sekundiga. Ralli absoluutarvestuses jätkas liidrina Meeke, kelle edu Ogieri ees oli nüüd 6,7 ja kolmandana jätkava Andres Mikkelseni (VW Polo R WRC) ees 36,3 sekundit. Tagapool vahetasid omavahel taas kohad Neuville ja Latvala. Belglase edu soomlase ees oli napp 5,3 sekundit. Samuti vahetasid kohad M-Sport sõitja Eric Camilli (Ford Fiesta RS WRC) ja Abu Dhabi WRT sõitja Stephane Lefebvre (Citroen DS3 WRC), kes olid nüüd vastavalt kaheksandal ja üheksandal positsioonil ning nende vaheks vaid 0,1 sekundit.
Enne hoolduspausi sõidetud 17.82 km pikkuse SS5 Les Costes – Chaillol 1 katsevõit läks nö. koduteedel sõitvale Ogierile. Teise aja välja sõitnud Latvala kaotas meeskonnakaaslasele 3,3 ja ralli liidrikoha kaotanud Meeke 8,2 sekundit. Üldarvestuses vahetasid seega Ogier ja Meeke kohad, kuid meeste vahe oli vaid 1,5 sekundit. Hea katseajaga tõusis taas neljandaks Latvala, kelle edu viiendaks kukkunud Neuville ees oli 3,4 sekundit.
Korduvkatsete esimene skalp läks Ogierile, kes suurendas edu katse teisena lõpetanud Meeke ees 3,5 sekundi võrra. Katse kolmandat kohta jagasid Latvala ja Mikkelsen, kes kaotasid katse võitnud meeskonnakaaslasele 7,6 sekundiga. Üldarvestuses liidrina jätkanud Ogieri edu oli nüüd Citroeni piloodi ees 5 ja kolmandana jätkava Mikkelseni ees 45,4 sekundit.
Katsel jäid väljasõitude tõttu rajaäärde Eric Camilli ja erasõitja Lorenzo Bertelli (Ford Fiesta RS WRC). M-Spordi sõitja Camilli masina turvapuur sai väljasõidus sedavõrd kannatada, et tema ralli ona selleks korraks läbi.
Ralli seitsmendal ja päeva viiendal katsel surus Meeke gaasipedaali veel rohkem põhja kui esimesel katse läbimisel ning võitis taas katse. Briti edu teisena lõpetanud Latvala ees oli 3,7 ja kolmandana lõpetanud Ogeiri ees 5,8, mis tähendas, et DS3 WRC piloot  tõusis taas ralli liidriks 0,8 sekundilise eduga Ogieri ees.
Katsel tegi spinni ja kaotas Meeke´le 36,5 sekundit Mikkelsen, mis tähendas seda, et meeskonnakaaslased Mikkelsen ja Latvala vahetasid üldarvestuses kohad. Kahe VW sõitja vahe oli nüüd 17,1 sekundit.
Viimasel katsel ei andnud teistele sõnaõigust enda koduukse alt mööda sõitnud Ogier ning võttis kindla katsevõidu. Teisena lõpetanud Latvala kaotas 9,1 ja kolmandat aega näidanud Meeke 10,3 sekundit. Seega lõpetas reedese võistluspäeva Monte-Carlo ralli liidrina Ogier, kelle edu teiseks kukkunud, kuid ainsana veel võidukonkurentsi püsiva Meeke ees on 9,5 sekundit. 

Reedese võistluspäeva parimad olid Sebastien Ogier - Julien Ingrassia (VW Polo R WRC)



Liidri meeskonnakaaslane Latvala kaotab kolmandana +1.08,1. Neljandaks kukkunud Mikkelseni kaotus Latvalale enne laupäevaseid katseid on 25,7 sekundit. Parima Hyundai sõitjana on viiendal kohal jätkamas Neuville, kes kaotab Mikkelsenile 14 sekundit, kuid edestab M-Sport sõitjat Mads Østbergi 30,7 sekundiga. Teise uue Hyundai i20 WRC roolis on Monte – Carlos hädas olnud hispaanlane Dani Sordo, kes lootis reedese võistluspäeva lõpuks olla kindlasti kõrgemal kohal kui seitsmes. Kaheksandana lõpetas reedese võistluspäeva Lefebvre, kelle edu üheksandal kohal oleva kaasmaalase Brian Bouffier (Ford Fiesta RS WRC) ees on 46,6 sekundit.
Esikümne lõpetas Ott Tänak, kellel kogunes päeva lõpuks kaotust liidrile +5.25,8, kuid kindlasti on eestlane õnnelik, et üldse ühes tükis päeva lõppu jõudis ning saab homme puhtalt lehelt alustada.
WRC2 klassi liider on Tänaku endine meeskonnakaaslane Elfyn Evans, kes reedesel avakatsel veidi Robert Kubica rajaääres seisnud autot „müksas“ ja tänu sellele ise väljasõidust pääses.
WRC3 liider on peale kaheksat sõidetud katset norralane Ole Christian Veiby (Citroen DS3 R3T Max).

Monte-Carlo järjestus peale SS8:

1.            Ogier / Ingrassia              Volkswagen Polo R WRC              1:29:06.1
2.            Meeke / Nagle Citroën DS3 WRC             +9.5
3.            Latvala / Anttila                Volkswagen Polo R WRC              +1:08.1
4.            Mikkelsen / Jaeger         Volkswagen Polo R WRC              +1:33.8
5.            Neuville / Gilsoul             Hyundai i20 WRC '16      +1:47.8
6.            Östberg / Flöene             Ford Fiesta RS WRC        +2:18.5
7.            Sordo / Martí    Hyundai i20 WRC '16      +3:07.8
8.            Lefebvre / Moreau        Citroën DS3 WRC             +3:32.0
9.            Bouffier / Bellotto          Ford Fiesta RS WRC        +4:18.6
10.          Tänak / Mõlder Ford Fiesta RS WRC        +5:25.8


Ott Tänak – Raigo Mõlder lõpetasid õnneliku lõpuga võistluspäeva 10.kohal

DMACK World Rally Teami eestlased Ott Tänak – Raigo Mõlder (Ford Fiesta RS WRC) startisid reedesele võistluspäevake absoluutarvestuse üheteistkümnendalt kohalt.
Kolmandal kiiruskatsel näitasid eestlased katse kümnendat aega, kaotust katse võitnud Ogierile kogunes 21 sekundit.
Päeva teisel katsel sõitsid saarlased välja katse üheksanda aja, kaotust Meeke´le 23,5 sekundit ning eestlased jätkasid üldarvestuse kümnendal kohal.
Tänak – Mõlder näitasid päeva kolmandal katsel taas üheksandat aega, kui kaotasid ralli kolmanda kiiruskatsevõidu võtnud Ogierile 19 sekundit. Hoolduspausile tuldi kümnendal kohal, kaotust liidriks tõusnud Ogierile +2.01,7.
Päeva esimese ringi kiiruskatsed võttis Ott kokku järgnevalt: „Kui asfalt on kuiv on meil pidamisega probleeme, kuid kui on juba veidi niiskemad teed, siis on pidamine parem. Teised sõidavad teiste rehvidega ja me arvasime, et meil saab asfaldil raske olema nende tempos püsida. Autoga on kõik korras.“

Ott Tänak ja Raigo Mõlder DMack rehvidega Monte lumist katset läbimas

Teise ringi avakatsel elasid Ott Tänak ja Raigo Mõlder üle väga õnneliku teelt väljasõidu, mille 
tagajärjel ka üle katuse käidi ja katusel maanduti, kuid rajaääres olnud publiku abiga saadi taas liikvele ning katse lõpetati 35 ajaga, kaotust katse võitnud Ogierile +1.53,2.
Õnneks olid auto vigastused nö. kosmeetilised va. purunenud tagaspoiler ning eestlased said rallit jätkata.


Pärast ebaõnnestunud kuuendat kiiruskatset olid eestlased taas löögihoos ning veidi vigase „pruudiga“ sõideti välja katse kümnes aeg. Kaotust taas ralli liidriks kerkinud Meeke´le kogunes 49,4 sekundit.
Viimasel katsel võtsid eestlased juba rahulikumalt ning peamine eesmärk oli võistluspäeva finišisse jõuda. Katsel sõideti välja kümnes aega, kaotust Ogierile 47,3 sekundit. Ka absoluutarvestuses lõpetati päev kümnendal kohal, kaotust liidrile enne laupäevaseid katseid +5.25,8.
„Kuuendal katsel kaotasin kiiret kurvi lõigates auto tagaosa ja tegime kerge katuse. Kaotatud aken ei seganud niivõrd me sõitu, kui kadunud tagumine spoiler, mis mõjutas otseselt ka juhitavust. Sellest hoolimata oli meil olusid arvestades ok päev ja saame kindlasti olla õnnelikud, et oleme päeva lõpus,“ võttis eestlane reedese võistluspäeva kokku.

Monte-Carlo ralli jätkub laupäeval viie kiiruskatsega ning kahel korral läbitakse võistluse pikim 51,55km pikkune Lardier et Valenca – Faye katse. Ralli pikimal päeval läbitakse 173,96 katsekilomeetrit.

SS9 LARDIER ET VALENCA - FAYE 1 51.55km 09:04           
SS10 ST LEGER LES MELEZES-LA BATIE NEUVE 1 17.13km 10:52  
SS11 LARDIER ET VALENCA - FAYE 2 51.55km 13:03         
SS12 ST LEGER LES MELEZES-LA BATIE NEUVE 2 17.13km 14:51  
SS13 SISTERON – THOARD 36.60km 16:48


Monte põnevamad hetked läbi kaamerasilma:

Reedese Monte võistluspäeva parimad hetked

Fotod: Rallye-Magazin.de ja wrc.com

No comments:

Post a Comment