„Polo killer“ on full attack!
Neljapäeva
õhtul alanud Monte-Carlo ralli jätkus reedel kuue kiiruskatsega, kogupikkusega
116,50km. Kolm korduvkatsena sõidetud kiiruskatset pakkusid rajaääres ja
arvutite taga olnud rallifännidele palju põnevust ja draamat ning nii mõnelegi
meeskonnajuhile tuli juurde halle juuksekarvu.
Avakatsena
sõidetud 14,65km pikkuse Corps – La Salle en Beaumont 1 läbimisega said kõige
kiiremini hakkama valitsevad maailmameistrid Sébastien Ogier – Julien Ingrassia
(VW Polo R WRC). Neljapäeva õhtul sõidetud kahe kiiruskatse järel rallit
juhtinud ja ralli avakatsel 360 kraadise spinni teinud britt Kris Meeke
(Citroen DS3 WRC) oli ka täna hommikul kohe korralikult ärkvel ning andis
Ogierile väärilise vastuse ning kaotas prantslasele vaid 0,9 sekundiga.
Katse kolmas
oli ainsa soomlasena MM-sarjas osalev Jari-Matti Latvala (VW Polo R WRC) +2,1.
Liidrina
jätkas Meeke, kelle edu Ogieri ees oli nüüd täpselt 6 sekundit. Hea katseajaga
tõusis neljandaks Latvala, kes möödus Neuvillest.
Reedesel
avakatsel jäid rajaäärde Robert Kubica - Maciej Szczepaniak (Ford Fiesta RS
WRC) ja Hayden Paddon – John Kennard (Hyundai i20 WRC). Poolakad sõitsid ühes aeglases
paremkurvis liigse libeduse tõttu teelt välja ning uus-meremaalased tutvustasid
oma i20WRC-le Monte-Carlo rajaäärset seina, mille järel tuli masinal alt vasak
tagumine ratas.
Järgmisena
sõideti 25.78 km pikkune SS4 Aspres les Corps – Chauffayer 1. Katse võit läks
Monte avapäeval „Polo killer“ nime saanud Kris Meeke´le, kes edestas Ogieri 0,7
ja katse kolmanda aja välja sõitnud Hyundai esisõitjat Theirry Neuville koguni
11,1 sekundiga. Ralli absoluutarvestuses jätkas liidrina Meeke, kelle edu
Ogieri ees oli nüüd 6,7 ja kolmandana jätkava Andres Mikkelseni (VW Polo R WRC)
ees 36,3 sekundit. Tagapool vahetasid omavahel taas kohad Neuville ja Latvala.
Belglase edu soomlase ees oli napp 5,3 sekundit. Samuti vahetasid kohad M-Sport
sõitja Eric Camilli (Ford Fiesta RS WRC) ja Abu Dhabi WRT sõitja Stephane
Lefebvre (Citroen DS3 WRC), kes olid nüüd vastavalt kaheksandal ja üheksandal
positsioonil ning nende vaheks vaid 0,1 sekundit.
Enne
hoolduspausi sõidetud 17.82 km pikkuse SS5 Les Costes – Chaillol 1 katsevõit
läks nö. koduteedel sõitvale Ogierile. Teise aja välja sõitnud Latvala kaotas
meeskonnakaaslasele 3,3 ja ralli liidrikoha kaotanud Meeke 8,2 sekundit.
Üldarvestuses vahetasid seega Ogier ja Meeke kohad, kuid meeste vahe oli vaid
1,5 sekundit. Hea katseajaga tõusis taas neljandaks Latvala, kelle edu
viiendaks kukkunud Neuville ees oli 3,4 sekundit.
Korduvkatsete
esimene skalp läks Ogierile, kes suurendas edu katse teisena lõpetanud Meeke
ees 3,5 sekundi võrra. Katse kolmandat kohta jagasid Latvala ja Mikkelsen, kes
kaotasid katse võitnud meeskonnakaaslasele 7,6 sekundiga. Üldarvestuses
liidrina jätkanud Ogieri edu oli nüüd Citroeni piloodi ees 5 ja kolmandana jätkava
Mikkelseni ees 45,4 sekundit.
Katsel jäid
väljasõitude tõttu rajaäärde Eric Camilli ja erasõitja Lorenzo Bertelli (Ford
Fiesta RS WRC). M-Spordi sõitja Camilli masina turvapuur sai väljasõidus sedavõrd kannatada, et tema ralli ona selleks korraks läbi.
Ralli seitsmendal
ja päeva viiendal katsel surus Meeke gaasipedaali veel rohkem põhja kui
esimesel katse läbimisel ning võitis taas katse. Briti edu teisena lõpetanud
Latvala ees oli 3,7 ja kolmandana lõpetanud Ogeiri ees 5,8, mis tähendas, et
DS3 WRC piloot tõusis taas ralli
liidriks 0,8 sekundilise eduga Ogieri ees.
Katsel tegi
spinni ja kaotas Meeke´le 36,5 sekundit Mikkelsen, mis tähendas seda, et
meeskonnakaaslased Mikkelsen ja Latvala vahetasid üldarvestuses kohad. Kahe VW
sõitja vahe oli nüüd 17,1 sekundit.
Viimasel
katsel ei andnud teistele sõnaõigust enda koduukse alt mööda sõitnud Ogier ning
võttis kindla katsevõidu. Teisena lõpetanud Latvala kaotas 9,1 ja kolmandat
aega näidanud Meeke 10,3 sekundit. Seega lõpetas reedese võistluspäeva
Monte-Carlo ralli liidrina Ogier, kelle edu teiseks kukkunud, kuid ainsana veel
võidukonkurentsi püsiva Meeke ees on 9,5 sekundit.
Reedese võistluspäeva parimad olid Sebastien Ogier - Julien Ingrassia (VW Polo R WRC) |
Liidri meeskonnakaaslane
Latvala kaotab kolmandana +1.08,1. Neljandaks kukkunud Mikkelseni kaotus
Latvalale enne laupäevaseid katseid on 25,7 sekundit. Parima Hyundai sõitjana
on viiendal kohal jätkamas Neuville, kes kaotab Mikkelsenile 14 sekundit, kuid
edestab M-Sport sõitjat Mads Østbergi 30,7 sekundiga. Teise uue Hyundai i20 WRC
roolis on Monte – Carlos hädas olnud hispaanlane Dani Sordo, kes lootis reedese
võistluspäeva lõpuks olla kindlasti kõrgemal kohal kui seitsmes. Kaheksandana
lõpetas reedese võistluspäeva Lefebvre, kelle edu üheksandal kohal oleva
kaasmaalase Brian Bouffier (Ford Fiesta RS WRC) ees on 46,6 sekundit.
Esikümne
lõpetas Ott Tänak, kellel kogunes päeva lõpuks kaotust liidrile +5.25,8, kuid
kindlasti on eestlane õnnelik, et üldse ühes tükis päeva lõppu jõudis ning saab
homme puhtalt lehelt alustada.
WRC2 klassi
liider on Tänaku endine meeskonnakaaslane Elfyn Evans, kes reedesel avakatsel
veidi Robert Kubica rajaääres seisnud autot „müksas“ ja tänu sellele ise
väljasõidust pääses.
WRC3 liider
on peale kaheksat sõidetud katset norralane Ole Christian Veiby (Citroen DS3
R3T Max).
Monte-Carlo
järjestus peale SS8:
1. Ogier / Ingrassia Volkswagen Polo R WRC 1:29:06.1
2. Meeke / Nagle Citroën DS3 WRC +9.5
3. Latvala / Anttila Volkswagen Polo R WRC +1:08.1
4. Mikkelsen / Jaeger Volkswagen Polo R WRC +1:33.8
5. Neuville / Gilsoul Hyundai i20 WRC '16 +1:47.8
6. Östberg / Flöene Ford Fiesta RS WRC +2:18.5
7. Sordo / Martí Hyundai i20 WRC '16 +3:07.8
8. Lefebvre / Moreau Citroën DS3 WRC +3:32.0
9. Bouffier / Bellotto Ford Fiesta RS WRC +4:18.6
10. Tänak / Mõlder Ford Fiesta RS WRC +5:25.8
Ott Tänak –
Raigo Mõlder lõpetasid õnneliku lõpuga võistluspäeva 10.kohal
DMACK World
Rally Teami eestlased Ott Tänak – Raigo Mõlder (Ford Fiesta RS WRC) startisid
reedesele võistluspäevake absoluutarvestuse üheteistkümnendalt kohalt.
Kolmandal
kiiruskatsel näitasid eestlased katse kümnendat aega, kaotust katse võitnud
Ogierile kogunes 21 sekundit.
Päeva teisel
katsel sõitsid saarlased välja katse üheksanda aja, kaotust Meeke´le 23,5
sekundit ning eestlased jätkasid üldarvestuse kümnendal kohal.
Tänak –
Mõlder näitasid päeva kolmandal katsel taas üheksandat aega, kui kaotasid ralli
kolmanda kiiruskatsevõidu võtnud Ogierile 19 sekundit. Hoolduspausile tuldi
kümnendal kohal, kaotust liidriks tõusnud Ogierile +2.01,7.
Päeva
esimese ringi kiiruskatsed võttis Ott kokku järgnevalt: „Kui asfalt on kuiv on
meil pidamisega probleeme, kuid kui on juba veidi niiskemad teed, siis on
pidamine parem. Teised sõidavad teiste rehvidega ja me arvasime, et meil saab
asfaldil raske olema nende tempos püsida. Autoga on kõik korras.“
Ott Tänak ja Raigo Mõlder DMack rehvidega Monte lumist katset läbimas |
Teise ringi
avakatsel elasid Ott Tänak ja Raigo Mõlder üle väga õnneliku teelt väljasõidu,
mille
tagajärjel ka üle katuse käidi ja katusel maanduti, kuid rajaääres olnud
publiku abiga saadi taas liikvele ning katse lõpetati 35 ajaga, kaotust katse
võitnud Ogierile +1.53,2.
Õnneks olid
auto vigastused nö. kosmeetilised va. purunenud tagaspoiler ning eestlased said
rallit jätkata.
Pärast
ebaõnnestunud kuuendat kiiruskatset olid eestlased taas löögihoos ning veidi
vigase „pruudiga“ sõideti välja katse kümnes aeg. Kaotust taas ralli liidriks
kerkinud Meeke´le kogunes 49,4 sekundit.
Viimasel
katsel võtsid eestlased juba rahulikumalt ning peamine eesmärk oli võistluspäeva
finišisse jõuda. Katsel sõideti välja kümnes aega, kaotust Ogierile 47,3
sekundit. Ka absoluutarvestuses lõpetati päev kümnendal kohal, kaotust liidrile
enne laupäevaseid katseid +5.25,8.
„Kuuendal
katsel kaotasin kiiret kurvi lõigates auto tagaosa ja tegime kerge katuse. Kaotatud
aken ei seganud niivõrd me sõitu, kui kadunud tagumine spoiler, mis mõjutas
otseselt ka juhitavust. Sellest hoolimata oli meil olusid arvestades ok päev ja
saame kindlasti olla õnnelikud, et oleme päeva lõpus,“ võttis eestlane reedese
võistluspäeva kokku.
Monte-Carlo
ralli jätkub laupäeval viie kiiruskatsega ning kahel korral läbitakse võistluse
pikim 51,55km pikkune Lardier et Valenca – Faye katse. Ralli pikimal päeval
läbitakse 173,96 katsekilomeetrit.
SS9 LARDIER
ET VALENCA - FAYE 1 51.55km 09:04
SS10 ST
LEGER LES MELEZES-LA BATIE NEUVE 1 17.13km
10:52
SS11 LARDIER
ET VALENCA - FAYE 2 51.55km 13:03
SS12 ST
LEGER LES MELEZES-LA BATIE NEUVE 2 17.13km
14:51
SS13
SISTERON – THOARD 36.60km 16:48
Monte
põnevamad hetked läbi kaamerasilma:
Reedese Monte võistluspäeva parimad hetked
Fotod: Rallye-Magazin.de ja wrc.com
No comments:
Post a Comment