Saturday, January 23, 2016

Kas supp või puljong?

Samal nädalavahetusel, kui autoralli MM-paremik alustab hooaega Monte-Carlos, saavad Lätis alguse ka EAL Eesti autoralli meistrivõistlused.
Möödunud hooajal sõideti meistrivõistluste arvestuses kuus etappi ning nende võistluse osalejate keskmine arv oli 72 per võistlus. Jätsin arvutuse käigust välja Saaremaa ralli osalejate arvu, mis on pea igal aastal ligi 150 autot, et hooaja keskmine ikka püsiks õiglases vahemikus.
Tänavu on meistrivõistluste kalendris seitse etappi, mis kõik ka arvesse lähevad.
Hooaeg algab teist hooaega järjest lõunanaabrite lätlaste juures, kui sõidetakse üks kahest kalendris olevast talverallist.
Hooaeg jätkub hetke seisuga Võrus, kus veebruari keskel sõidetakse järjekorras üheksas Võrumaa talveralli. Traditsiooniliselt tekib seejärel meistrivõistlustesse paus ning tiitliheitlused jätkuvad mai lõpus sõidetava Harju ralliga. Viimastel aastatel on rallil osalenud ka Karl Kruuda, saab näha kas Karl on kohal ka tänavu. Juuni alguses teeb come-backi Eesti autoralli meistrivõistluste kalendrisse Haapsalu linn, kus sõidetakse Lääne-Eesti ralli. Sõitjatele ja fännidele on see ühe pika ootuse lõpp, sest nii sõitjate, kui ka pealtvaatajate seas populaarne Valge Daami ralli sõideti viimati aastal 2002. Juuli on traditsiooniliselt Rally Estonia kuu ning seda ka tänavu. Kuigi rallikomitee arutusel oli ka võimalus, et Rally Estonia oleks sel aastal Eesti meistrivõistluste etapp ning sellega saaks kirja kohe kahe meistrivõistluste etapi punktid, siis võistlejate seda ei soovinud ning seega on Rally Estonia teist aastat järjest vaid ERC etapp.
Eesti meistrivõistlused jätkuvad augusti lõpus sõidetava Tallinna ralliga, kus loodetavasti on selleks hooajaks parandused tehtud just korralduse poolel nii mitmeski elemendis, mis eelmisel aastal logisesid. Septembrist on saanud viimasel kahel aastal Tartu ralli kuu ja nii ka tänavu. Kaks aastat tagasi kalendrisse lisandunud ralli on kindlalt oma koha leidnud Eesti meistrivõistlustel ning seda tõestab kasvõi eelmise aasta kõige suurem võistlejate arv 85, peale Saaremaad 146.
Hooaja lõpetab traditsiooniliselt Saaremaa ralli, mis järgmisel hooajal tähistab 50.juubelit.

Eesti autoralli meistrivõistluste kalender 2016:


1. Sarma Ralli Gulbenes (Läti) 23-24.01
2. Lõuna-Eesti Talveralli Võrus 19-20.02 *
3. Harju Ralli Tallinnas 27-28.05
4. Lääne-Eesti Ralli Haapsalus 10-11.06
5. Tallinna Ralli 26-27.08
6. Tartu Ralli 9-10.09
7. Saaremaa Ralli 8-9.10

Lõuna-Eesti Ralli Võrus * 5-6.08 (varuetapp, kui Võru Talveralli ära jääb)


Kui rallide osas on kalendrisse lisandunud üks uus ralli, siis sõitjate poolel pole tänavu seis nii roosiline, kui seda oli eelmisel aastal ning seda eelkõige N-rühma võistlejate osas.
Möödunud aastal koju koguni kolm meistritiitlit viinud Siim Plangi pole tänavusi plaane avalikustanud ning kuulujuttude järgi pole Lõuna-Eestist pärit noormees tänavu eestikatel osalemas.

Siim Plangi võistlusmasinast valmis eelmsisel hooajal ka 1/43 mõõdus mudel. Kas ka sel aastal on mõtet mõelda uue mudeli projekti peale pole veel hetkel selge.


Möödunud hooajal N-rühmas medalid võitnud Rainer Aus ja Egon Kaur on küll Sarmas stardis, kuid meeste tänavused plaanid sealt edasi on hetkel veel lahtised. Reaalselt oleks meestel sel aastal viimane võimalus heidelda Mitsubishi Evo IX masinaga N-rühma tiitli eest, sest FIA reeglite alusel on see masin järgmisel aastal rahvusliku klassi E-rühma masin.
Sarmas on stardis ka möödunud hooajal EMV3 ja DMack Juunioride meistrivõistlused võitnud Miko-Ove Niinemäe, kuid tema esialgsed plaanid osaleda lisaks kodustele sõitudele ka ERC etapil Liepajas said tagasilöögi tänu tehnilistele muredele, mida ei õnnestu enne Liepajat lahendada. Ka Sarmas on noormees stardis endale mitte nii tuttava Ford Fiesta R2 masinaga.
Sarmas pole stardis möödunud hooajal komeedina Eesti autoralli taevasse tõusnud Karl-Martin Volverit, kes võitis möödunud hooajal meistritiitli EMV4 arvestuses.  Samuti pole hooaja avaetapil stardis EMV5 (E9) klassi meistrit Gert-Kaupo Kähri. Hooaja esimesel võistlusel on stardis möödunud hooaja EMV6 (E10) klassi meister Ken Torn, kes on tänavuseks hooajaks Honda Type-R vahetanud EMV3 klassi Ford Fiesta R2 vastu. Valitseva „Bemmi“ klassi meistrina alustab ka tänavusi meistrivõistlusi Mario Jürimäe ning samuti on kohal ka EMV8 (E12) arvestuse võitja Ranno Bundsen.
Veoka mehed alustavad hooaega Harju ralliga.

Meistritiitlid jagatakse välja tänavu üheksas arvestuses:

EMV1 -absoluutarvestus (A8,S2000,S1600T,R4,R5,WRC, RRC, klassid EMV2 – EMV8)
EMV2 - N4
EMV3 - A6, N2, R1, R2
EMV4 - 2WD 2000 (A7, N3, R3, E10)
EMV5 - E9 kuni 1600
EMV6 - E11 üle 2000
EMV7 - E12 4WD
EMV8 - E13 veoautod
EMV9 - võistkondlik arvestus

Kui võrrelda tänavust ja möödunud hooaja avaetapi stardilisti, siis startis möödunud hooajal avaetapile kokku 57 võistluspaari, millest eesti võistluspaare oli 23. Täna startis Sarmas esimesele katsele 49 võistluspaari, millest Eesti lipuga tagumisel aknal 20.
Uue võistlusmasinaga on Sarmas stardis Raul Jeets, kes on vähemalt hooaja kaheks esimeseks võistluseks (Sarma, Liepaja (ERC) ) enda istumise alla saanud uue Škoda Fabia R5 võistlusmasina, mille on eestlasele ette valmistanud Läti meeskond SRT.

Raul Jeets ja Andrus Toom stardivad uue hooaja avarallil Škoda Fabia R5 võistlusmasinal


Hooaja esimene katse startis 14.03 ning esimese meistrivõistluse etapi võitja peaks selguma homme õhtuks.


Kuna eelmisel aastal osalesid paaril kodusel etapil ka Eesti tipud eesotsas Ott Tänakuga, siis püsib lootus, et ehk on meestel ka sel hooajal võimalus mõnel etapil koduseid fänne ja sponsoreid oma sõiduga rõõmustada.
Möödunud hooajal osalesid Ott Tänak – Raigo Mõlder kodusel Saaremaa rallil, Karl Kruuda – Martin Järveoja Rally Estonial ja kahel rallil veel VIP auto roolis (Harju ja Tartu). Raul Jeets – Andrus Toom osalesid tiheda ERC võistluskalendri kõrvalt Rally Estonial ja Võru rallisprindil. Kõige enam osales Eesti hetke tippudest kodustel võistlustel Sander Pärn, kes osales kokku kolmel Eestis sõidetud võistlusel – Võru talveralli, Rally Estonia ja Saaremaa ralli.

Seega kokkuvõtteks saab öelda, et supp on küll jäänud lahjemaks, kuid õnneks veel päris puljongi mõõtu välja ei anna ning lootus jääb, et N-rühma mehed ikka otsustavad see hooaeg ka teistel etappidel osaleda, et meistrivõistlustest ei kujuneks vaid noorte ja E-rühma võistlussari.


Edukat  alanud kodust rallihooaega!

Foto: Go4Speed

No comments:

Post a Comment