Saturday, January 23, 2016

Halastamatu Monte ja rehve lõhkuv Sarma!

Monte-Carlo kolmandal päeval sõideti viis kiiruskatset, mille kogupikkus oli 173,96km. Päeva alustati maratonkatsega, millel pikkust 51,55km ning peale lõunast hoolduspausi sõideti see katse uuesti.
Hooaja avaralli kolmanda päeva avakatsel ei olnud vastast VW sõitjale Sebastien Ogierile, kelle edu katse teisena lõpetanud Citroeni sõitja Kris Meeke ees oli 10,6 ja meeskonnakaaslase Jari-Matti Latvala ees 31,3 sekundit. Katse neljanda aja sõitis välja Hyundai meeskonna esisõitja Thierry Neuville, kes kaotas viimasena Ogierile alla minuti (+37 sek). Selle tulemusega tõusis belglane üldarvestuse neljandale kohale möödudes VW sõitjast Andreas Mikkelsenist.
Päeva teise katse, millel pikkust 17,13km võit läks Mikkelsenile, kes oli päeva avakatsel kaotanud palju aega tänud kehvale rehvivalikule, kui kelle rehvid sobisid järgnevale katsele ideaalselt. Seda, et Mikkelseni rehvivalik oli ideaalne tõestas ka ajavahe teise ja kolmanda koha välja sõitnud meeskonnakaaslaste ees, sest Ogier kaotas norrakale 43,9 ja Latvala 48 sekundit.
Üldarvestuses tõusis norrakas taas belglasest mööda ning juhtis nüüd Neuville ees 31,7 sekundiga.
Katse hea rehvivaliku ja tempoga paistsid päeva teisel katsel silma WRC2 klassi sõitjad José Antonio
Suárez (Peugeot 208 T16) ja Elfyn Evans (Ford Fiesta R5), kes jätsid katsel enda seljataha enamused WRC sõitjad. Hoolduspausile mindi Ogieri juhtimisel, kelle edu Meeke ees oli 30,2 ja Latvala ees 1.43,5.
Peale servist sõidetud avakatse korduse parim oli Meeke, kes vähendas Ogieriga vahet 3,4 sekundi võrra. Rehvide osas seekord parema valiku teinud Mikkelsen oli katse kolmas (+29,8), kuid parandas enda avakatse läbimise aega üle minuti. Katsel tegi sõiduvea ja lõhkus vedrustuse Jari-Matti Latvala ning järgmisel katsel oli soomlane sunnitud katkestama.
Kui päeva teisel katsel said kolmikvõidu VW sõitjad, siis päeva neljandal katsel said ajaloolise katse kolmikvõidu Hyundai sõitjad. Katse võitis Thierry Neuville, mis oli ühtlasi ka Hyundai i20 WRC uue versiooni esimene katsevõit. Katse teine oli vanema i20 WRC-ga Rally2 reeglite alusel taas rajale tulnud Hayden Paddon, kes kaotas Neuvillele 13,4 sekundit, kuid edestas ise omakorda 2,1 sekundiga Sordot.  

Tänase päeva positiivseima tulemuse eest hoolitses Thierry Neuville, kes tõi uuele i20 WRC 2016 mudelile kaks katsevõitu


Esikoha heitluses kaotas Meeke Ogierile juurde 2,3 sekundit ning üldarvestuses oli kahe sõitja vahe 29,1 sekundit. Kahjuks aga pidi Meeke peale katset rehvide vahetus alas käigukasti rikke tõttu katkestama.  
Päeva viimase ja ralli teise katsevõidu võttis Neuville, kes edestas 5,2 sekundiga Sordot ja 12,4 sekundiga Mikkelseni.
Laupäevase võistluspäeva lõpetas liidrina Sebastien Ogier, kelle edu teisel kohal oleva Mikkelseni ees on +1.59,7. Kolmandaks tõusis hea võistluspäevaga uuel Hyundai i20 WRC-l sõitev Neuville, kes kaotab enne kolme viimast katset Mikkelsenile vaid 12,5 sekundit. 
Neljas on peale laupäevaseid katseid Fordi sõitja Mads Østberg (Ford Fiesta RS WRC) +4.25,9. Viies on ainsa Citroeni sõitjana jätkav Stephane Lefebvre (Citroen DS3 WRC) +7.29,4, Kuuendaks kerkis viimase katsega tänu Brian Bouffieri katkestamisele Ott Tänak, kuid tema edu Hyundai sõitja Dani Sordo ees on vaid 2,2 sekundit.
Kolmel viimasel punktikohal on WRC2 klassi liider trio Elfyn Evans, Armin Kremer (Škoda Fabia R5) ja Esapekka Lappi (Škoda Fabia R5).
WRC3 liidrina jätkab norralane Ole Christian Veiby (Citroen DS3 R3T Max).

Kellel huvi, siis Jari-Matti Latvala gravel crew sõitja Toni Gardemeisteri mõtteid Montest ja eesootavast hooajst saab lugeda SIIT

Ott Tänak ja Raigo Mõlder tõusid päeva lõpuks 7.kohale

Reedel väikese ehmatuse ja uperpalli üle elanud Tänak – Mõlder alustasid tänast võistluspäeva üheksanda katseajaga, kaotust katse võitnud Ogierile +1.46,3. Üldarvestuses tõusti koha võrra, sest Hyundai sõitja Danio Sordo eksis katsel ning oli jätkamiseks sunnitud autot rajaääres remontima.
Päeva teine katse oli lumisem ja jäisem kui esimene ning see ei sobinud üldse Tänaku DMackidele, mida tõestas ka katse alles 24 aeg ning kaotust katse võitnud Mikkelsenile kogunes +1.56,6.
"Mingit haakumist pole. Me ei saa midagi teha. Selline meie olukord on. Meie ainus võimalus on see ralli üle elada ja sellest õppida. Praegu pole mingist heast sõidust juttugi," võttis eestlane laupäevase võistluspäeva avakatsed kokku.

Ott Tänak ja Raigo Mõlder peavad homme tõrjuma Dani Sordo rünnakuid

Peale hoolduspausi sõidetud maratonkatse teisel läbimisel olid eestlased kaheksandad (+1.18,4) ning üldarvestuses jätkati üheksandal kohal, kaotust Ogierile +9.39,8.
Päeva eelviimasel katsel näitasid eestlased 17. katseaega (+1.38,7), kuid tänu Meeke ja Latvala katkestamisele tõusti enne viimast katset üldarvestuse seitsmendale kohale +10.31,9.
Viimasel katsel näitasid eestlased kaheksanda katseaega (+45,4) ning lõpetasid päeva tänu Bouffieri katkestamisele kuuendal kohal. Sõidetud kolmeteistkümne katsega on eestlased liidritest maas +10.42,3.
„Anname küll endast maksimumi, kuid sellise pidamisega ning kohati pallina põrkava masinaga on raske midagi paremat hetkel saavutada,“ võttis Tänak päeva kokku.

 Monte-Carlo järjestus peale SS13:

1.Ogier / Ingrassia Volkswagen Polo R WRC 3:19:05.7
2.Mikkelsen / Jaeger Volkswagen Polo R WRC +01:59.7
3.Neuville / Gilsoul Hyundai i20 WRC 16 +02:12.2
4.Östberg / Floene Ford Fiesta RS WRC +04:25.9
5.Lefebvre / Moreau Citroën DS3 WRC +07:29.4
6.Tänak / Mõlder Ford Fiesta RS WRC +10:42.3
7.Sordo / Martí Hyundai i20 WRC 16 +10:44.5
8.Evans / Parry Ford Fiesta R5 +17:14.5
9.Kremer / Winklhofer Skoda Fabia R5 +19:26.4
10.Lappi/Ferm Skoda Fabia R5 +19.38,1

Monte-Carlo ralli jätkub pühapäeval kolme kiiruskatsega:

SS14 COL DE L'ORME - ST LAURENT 1 12.07km 10:08      
SS15 LA BOLLENE VESUBIE - PEIRA CAVA 21.36km 11:57              
SS16 COL DE L'ORME - ST LAURENT 2 (POWER STAGE) 12.07km 13:08   

Monte-Carlo laupäevase võistluspäeva hetked läbi videopildi:


Eesti meistrivõistluste avapäev eestlastele rõõmu ei pakkunud

Täna Lätis, Sarmas alanud EAL Eesti autoralli meistrivõistluste avapäeval sõideti neli kiiruskatset. Kolmel katsel oli parim 2001.aasta Rootsi ralli võitja Harri Rovanperä poeg Kalle, kelle loeb kaarti 122 MM-etapi kogemusega isa endine kaardilugeja Risto Pietiläinen. Škoda Fabia S2000 sõitev soomlane kaotas teisel katsel tehnilistel põhjustel aega ning lõpetas 49,97 sekundilise kaotusega liidrile, päeva neljandana. Avapäeva lõpetasid liidrina lätlased Raimonds Kisiels - Arnis Ronis (Škoda Fabia R5), kelle edu Jānis Vorobjovs - Andris Mālnieks (Mitsubishi Mirage) ees on 42,47 ja parimate eestlastena avapäeva lõpetanud Rainer Aus – Simo Koskinen (Mitsubishi Lancer Evo IX) ees 46,81 sekundit.

Sarma ralli avapäeva kiireimad eestlased olid Rainer Aus - Simo Koskinen

Aus – Koskinen kaotasid stardisüsteemi vea tõttu avakatsel ligi 40 sekundit.
„Stardis suri auto välja ja ei läinud kohe käima, juba hakati lükkama, kuid ma käiasin starterit edasi kuni lõpuks masin käivitus. Äpardus võttis hetkeks tuju ja sõidurütmi, kuid saime selle üsna pea tagasi. Arvasin, et ees sõites on parem minna, kuid üldiselt oli tee esimesel ringil üsna lumepudrune. Teisel ringil oli juba palju kruusa väljas ja lõikasime päris rajult, mis lõhkus ka autot (kõverad õõtsad ja veljed), kuid see käib ralli juurde,“ võttis Aus parima eestlasena avapäeva kokku.  
Enne viimast katset hoidsid ralli teist kohta Raul Jeets – Andrus Toom (Škoda Fabia R5), kuid viimasel katsel kogunes neil tänu rehvipurunemisele katse võitnud Rovanpeäle kaotust üle 5 minuti ning üldarvestuses kukuti 38.kohale.
„Viimasel katsel purunes me masinal ilma suurema põhjuseta rehv ja otsustasime selle ära vahetada, et autot mitte lõhkuda. Rehv läks ka avakatsel, kuid see oli lühike 7km katse ja seal saime sellega lõpuni sõidetud. Homme jätkame, kuid kuna kõrgeid kohti enam ei püüa, siis asume ERC sarja raskemat ja laiemat rehvi proovima, millega kaotame kindlasti konkurentidele aega, kuid saame väärt testikilomeetrid enne Liepaja rallit,“ võttis Raul Jeets Sarma ralli avapäeva kokku.

Raul Jeetsi - Andrus Toomi avapäeva hea tulemuse rikkusid kaks rehvipurunemist

 Ebaõnn tabas viimasel katsel ka Egon Kauri – Erik Lepiksoni (Mitsubishi Lancer EVO IX), eks enne viimast katset hoidis neljandat kohta, kuid rehvipurunemine kukutas eestlased üheteistkümnendaks. EMV3 arvestuse avapäeva parimad olid Gustav Kruuda – Ken Järveoja (Ford Fiesta R2). EMV5 klassis on ainsate võistlejatena sõitmas Janar Tänak – Janno Õunpuu (Lada S1600) . EMV6 klassi liidrid on Madis Vanaselja - Jaanus Hõbemägi (BMW M3). EMV7 klassi liidrid ja absoluutarvestuse kuuendad on Ranno Bundsen - Robert Loštšenikov (Mitsubishi Lancer EVO VII).
 Sarma ralli jätkub homme kuue kiiruskatsega.


Sarma ralli katsete tulemusi ja muud infot saab jälgida SIIT

Fotod: Rallye-Magazin.de, DMACK ja Go4Speed.lv

No comments:

Post a Comment